MLSZ: meccsenként 3539 nézőt vonzott az NB I az előző szezonban

  • narancs.hu
  • 2024. október 18.

Sport

És ez 27 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Csütörtökön tette közzé a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) a második alkalommal elkészített Professzionális futballkörképet, amelyben a 2022/23-as idény adatait elemzik. Az MTI-hez is eljuttatott kiadványban olvasható, hogy az előző szezonhoz képest a 2022/23-as idényben 27 százalékkal nőtt az átlagnézőszám az élvonalban.

Ez meccsenkénti 3539 nézőt jelentett, amivel európai összevetésben a 22. volt a magyar bajnokság.

A 2022-es üzleti évben az OTP Bank Ligában szereplő klubok átlagos működési bevétele 10,124 millió euró volt, ezzel a nemzetközi mintában az NB I továbbra is a középmezőnyben helyezkedett el.

A két legnagyobb bevételű klub (FTC, Fehérvár) összbevétele meghaladta a mezőny többi klubjának összegzett bevételét.

A legnagyobb költségvetéssel rendelkező 2022/2023-as bajnok Ferencváros 20-szor akkora éves bevétellel gazdálkodott, mint a legkisebb költségvetéssel rendelkező Kecskemét. A szerkesztők 13 európai ország – Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Görögország, Horvátország, Lengyelország, Románia, Svájc, Svédország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia – adataival vetették össze a magyar adatokat.

A kiadvány szerint a vizsgált időszakban, a 2022/2023-as szezon során 14 magyar játékos szerepelt az UEFA tíz legerősebb bajnokságában.

Régiós összevetésben Magyarországnak volt a legkevesebb olyan játékosa, aki ezekben a bajnokságokban szerepelt, az utolsó előtti Románia és Csehország is 21 ilyen futballistával büszkélkedhetett, míg Horvátországnál ez a szám 76 volt.

Tovább romlott az NB I nettó átigazolási egyenlege, 2022-ben a vizsgált nemzetközi mintában egyedül a magyar NB I szerepelt nettó vevő pozícióban a játékos-átigazolási piacon. A magyar bajnokság játékosértékesítésből származó bevételei 6,35 millió euróval maradtak el a játékosértékesítésre fordított összegtől. Ugyancsak figyelmeztető adat, hogy a hazai U21-es futballisták átlagosan körülbelül 20 ezer játékpercet (222 meccs) veszítettek a horvát, dán és szlovák fiatalokhoz képest.

A Marco Rossi által irányított magyar válogatott viszont kiemelkedő számokat produkált, a nemzeti csapatban szereplő játékosok piaci értéke az elmúlt öt évben 2,6-szorosára nőtt, a listát a csapatkapitány Szoboszlai Dominik vezeti, a Liverpool középpályásának értékét 75 millió euróra „taksálják”.

A 2024-es Európa-bajnokság selejtezője során a magyar válogatott hazai mérkőzésein volt a harmadik legmagasabb az átlagos nézőszám egész Európában.

Jelentősen fejlődött a női labdarúgás is, 2010 óta több mint háromszorosára nőtt a női versenyengedélyek száma, az élvonalban pedig a játékosok 30 százaléka 19 évnél fiatalabb. A kiadvány külön kitért a tavalyi Európa-liga-döntőre, a Sevilla és az AS Roma összecsapására, amelyet a Puskás Arénában rendeztek. A finálé szervezését és rendezését az UEFA az MLSZ-en keresztül finanszírozta.

Az MLSZ adatai alapján ez összesen 696 millió forint bevételt jelentett Magyarország számára. Ebből az összegből került sor a stadion és az egyéb külső helyszínek bérlésére, a stadionszolgáltatások biztosítására, a munkaerő bérezésére. Az UEFA-tól érkező közvetlen bevételek mellett a körülbelül 58 ezer szurkoló összesen 3,6-4,2 milliárd forint bevételt generált az Európa-liga-döntőhöz köthetően. Költései, hozzávetőlegesen 1,2-1,4 milliárd forint adóbevételt generáltak.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.