Fél éves eltiltást és pénzbüntetést kap az olasz vízilabdaszövetség

  • narancs.hu
  • 2024. október 18.

Sport

A magyarok elleni olimpiai negyeddöntővel kapcsolatos reklamálások miatt.

A 444 vette észre, hogy az Aquatics Integrity Unit of World Aquatics hat hónapos eltiltást szabott ki az olasz szövetségre, illetve 50 ezer dolláros pénzbírságot, amelyet 2025. január 15-ig kell megfizetni (és további 50 000 dollárt a 2026. október 17-ig elkövetett jövőbeli esetleges jogsértések függvényében) a párizsi olimpián lezajlott tiltakozás miatt.  A lap beszámolója szerint az olasz szövetséget azért büntetik most, mert a párizsi tornán túl hevesen tiltakoztak a szerintük őket ért méltánytalanság miatt. Az olaszok szerint a játékvezetők és a VAR súlyos technikai hibája lehetetlenítette el válogatottjuk továbbjutását a magyarok elleni negyeddöntőben. A tilalom csütörtökön, október 17-én vette kezdetét.

Ahogyan a meccs után erről beszámoltunk, a meccs második negyedében Francesco Condemi egy lövés közben arcon találta Jansik Szilárdot, akinek felszakadt a szemöldöke, így ápolni kellett. A játékvezetők az esetet videózás után brutalitásnak ítélték, ami azt jelentette, hogy a gólt elvették, Condemit végleg kiállították, a magyarok pedig négy percre emberelőnybe kerültek és ötöst lőhettek, amit Manhercz értékesített. A bírók „pechjére” a visszajátszásokból tisztán látszódott, hogy Condemi csak a lövőmozdulat végén véletlenül találta el Jansikot, az aréna olasz fele és Alessandro Campagna szövetségi kapitány vezetésével természetesen az egész kispad óriási haragra gerjedt.

A mérkőzést végül ötméteresek után 12-10-re a magyar csapat nyerte.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.