Letesztelték a repülő autót, 2025-ben útnak indulhat az USÁ-ban

  • narancs.hu
  • 2023. március 20.

Tudomány

Az amerikai Doroni Aerospace szerint karnyújtásnyira van a cég attól, hogy kereskedelmi forgalomba adja a Doroni H1 néven futó repülő autóját.

 

 

Hamarosan a levegőbe emelkedhetnek az első repülő autók az Egyesült Államokban – írja a hvg.hu, az Ubergizmo beszámolója nyomán. Az amerikai Doroni Aerospace nevű cég már javában teszteli a Doroni H1 nevű járművet, amit rövid utak megtételére terveztek, és ami akár 225 km/h sebességre is fel tud gyorsulni.

A kétüléses gép leginkább egy drónra emlékeztet, így képes a függőleges fel- és leszállásra. Ennek köszönhetően viszonylag kis területről is a levegőbe tud emelkedni, és a landoláshoz sem kell neki szükségtelenül nagy hely.

A cég nemrég hajtotta végre az első repülést a prototípussal, és hamarosan megépülhet az életnagyságú verzió is.

Az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hatóság könnyű sportrepülőgépnek minősítette a szerkezetet. Ez kevésbé jó hír, ezek szerint ugyanis 20 órás képzést is teljesíteni kell ahhoz, hogy valaki ilyesmivel repkedhessen.

Ez önmagában még nem lenne probléma, az ára viszont már annál inkább. A szerkezet ugyanis 350 ezer dollárba, vagyis mintegy 131 millió forintba is kerülhet. A cégbe eddig több mint 1000 befektető szállt be, és mintegy 2,4 millió dollárt dobtak össze a fejlesztésre a StartEngine közösségi finanszírozással foglalkozó oldalon.

A cég azt ígéri, hogy az indulás utáni harmadik évben már 22, az ötödikben pedig már 722 járművet ad el vagy ad bérbe.

A H1 hatótávolsága nagyjából 96 km lehet, az akkumulátor pedig 20 perc alatt töltődik fel 20-ról 80 százalékra, ami talán a legvonzóbb tulajdonsága a gépnek.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.