A közmédia híradója maga a tiszta költészet

  • narancs.hu
  • 2014. június 14.

Villámnarancs

Tulajdonképpen csodálatra méltó, hogy a köztévé mindig tud mélyebbre süllyedni.

Az MTV Híradója tudósított az Origo botránya után a sajtószabadság mellett kiálló tüntetésről (erről itt). A feldolgozás sajátos módjára a Vastagbőr hívta fel a figyelmet, de különösebb visszhangot nem váltott ki az eset. Pedig ez a riport még a közmédia praxisában is új minőséget jelent.

Konkrétan arról van szó, hogy a „Ki az a Lázár János?” címmel meghirdetett rendezvényről szóló beszámoló nem említi meg Lázár János nevét. A számos felszólaló közül pedig egyetlen szónok egyetlen mondatát idézik, amelyben – kapaszkodjanak meg – Gyurcsány Ferencre „utal”.

Tehát sikerült úgy beszámolni a regnáló hatalom elleni tüntetésről, hogy az egyetlen politikus, akinek a neve elhangzik, aki rossz színben tűnik fel, aki tulajdonképpen a riport főszereplője, az Gyurcsány Ferenc.

Mondhatnánk most mindenféle jelzőket.

De inkább álljon itt két név a hálás utókornak. Az adás felelős szerkesztője: Somfay Krisztián. Műsorvezető: Szöllősi Györgyi.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.