A nap meséje: Orbánt szerencsére csak Amerikából akarták befolyásolni, Oroszországból a világért sem

  • narancs.hu
  • 2017. január 13.

Villámnarancs

A főnöke semmivel nem mond kisebb hülyeségeket Németh Szilárdnál.

Magyarország miniszterelnöke így magyarázta meg, hogy miért harcol ő, a rezsihuszár is meg a többiek: „Átláthatóságot akarunk”, a magyaroknak ugyanis joguk van megérteni, milyen „befolyásolási manipulációs kísérletrendszerben éljük mindennap a politikai életünket” – mondta el Orbán Viktor a

civilek elleni nagy honvédő háború

lényegét ma reggeli rádióműsorában, ahol megint a tapasztalt államférfit alakította némileg fáradni tűnő átéléssel.

false

 

Fotó: MTI – Bruzák Noémi

Azt tolta ugyanis, hogy ő már csak tudja, hogy az amerikaiak milyen „sokfajta befolyásolási módszert építettek ki a világban”, majd hozzátette: „Erről én tudnék mesélni hosszasan, a legprimitívebb befolyásolási módszerekkel bezárólag volt itt minden az elmúlt időszakban.”

Nem tudjuk, hogy Orbán mit ért a

„legprimitívebb befolyásolási módszerek”

alatt, hiszen végül nem mesélt erről semmit, de nem is ez fontos.

A fontos az, hogy ezek szerint Putyinnál vagy éppen a keleti nyitás során egy pillanatra sem merült fel, hogy valakik befolyásolni szeretnék Orbánt.

Miért is merült volna fel? Mi köze van ezeknek a kis bizniszekhez a magyaroknak? Ki akar ezekkel kapcsolatban átláthatóságot? Orbán szerint a „magyarok” nem, csak éppen azok, akik ellen pár napja csatasorba küldte a félcédulás rezsihuszárt.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.