Ezért veri meg Vona Orbánt: „Ő mindig győzni akar, én mindig alkotni”

  • narancs.hu
  • 2015. október 31.

Villámnarancs

„Igen, van esélyem Orbán Viktorral szemben…” – állítja az utóbbi napokban hiperaktívba kapcsolt Jobbik-vezér, Vona Gábor. De megmondja a magáét alelnökéről, Novák Elődről is.

Miután alelnöke, a jó Novák Előd kalapácsos bohócfesztivált rendezett a Szabadság tér egyik hírhedt emlékműve előtt, az ilyesmire fogékonyakban felmerült a kérdés, na de mit szól ehhez V. Gábor? (Hogy V. Putyinról már ne is beszéljünk.)

Nos, Vona elballagott szépen Simicska Lajos demokratizálódó Magyar Nemzetjéhez, és megpróbálta elkenni a dolgot, á, az csak egy civil akció volt, nováki közreműködésével. Annyit azonban kénytelen volt beismerni, hogy az alelnök nem használt ezzel a pártnak.

Az persze a szöveg kötelező gyakorlata volt, hogy elmesélje, hogy veri meg Orbánt, a lényeg inkább az, hogy mit mond a kerítés vonalán nagy számban a Fideszhez pártoló széljobberekről.

Hát ezt:

„…a mostani helyzetet én ideiglenes válsághelyzetnek tekintem. Az tény, hogy egy ilyen szituációban az éppen kormányon lévő, cselekvő politikai erőt jutalmazzák az emberek a bizalmukkal, de nem hiszem, hogy ez 2018-ig kitart. Márpedig a választás dilemmája az lesz, hogy Fidesz vagy Jobbik. Nem a migránsválság lesz a döntő kérdés, hiszen abban a két párt a lényegi pontokon ugyanazt képviseli. Abban van az érdemi különbség, hogy a Jobbik hiteles antikorrupciós politikát kíván folytatni, a Fidesz pedig erre képtelen. A Fidesz helyzeti előnye, hogy már van kormányzati tapasztalata. Az embereknek azt kell eldönteniük, hogy adnak-e egy új pártnak lehetőséget, annak minden kockázatával, vagy megtartják a régit, annak minden kockázatával.”

Szóval nem sokat, csak annyit, amit mindenki mondana a Fidesszel szemben: mi nem fogunk lopni. Nem hát!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.