Habony és Vajna zsákutcába juttatták a nemzeti együttműködést

  • narancs.hu
  • 2015. március 31.

Villámnarancs

Mielőtt visszaküldenénk őket az amatőr színjátszó körbe, egy pillanatra se feledjük, hogy kik is ezek a csávók.

Vasárnap Habony Árpád és Andy Vajna – a biztonsági öv használatának mellőzésével – a Fő utcában krúzolt egy nagy fekete autóval. Mindez feltűnt az ügyészség előtt ácsorgó újságíróknak, akik Tarsoly Csaba előzetes letartóztatásának hírére vártak.

Ha már így alakult, lett volna pár kérdésük, ám a sofőr, vagyis Habony a kérdésre csak kérdéssel válaszolt – Te meg ki vagy? –, majd a záróvonalon áthajtva kikötött egy zsákutcában, végül egy bravúros Y kanyarral elmenekült.

Az esetről a hvg.hu jóvoltából videó készült, Veres Viktor, a Népszabadság fotósa pedig megörökítette a vasárnapi autósokat. Ezt a képet most mi is közöljük:

false

 

Fotó: Veres Viktor/Népszabadság

 

Mert ez a kép mindennél többet elmond a nemzeti együttműködés jelenlegi állásáról. Két sunyi figurát láthatunk, akik leginkább egy ócska gengszterfilm piti bűnözőit alakítják – tehetség nélkül. Ám mielőtt visszaküldenénk őket az amatőr színjátszó körbe, egy pillanatra se feledjük, hogy kik is ezek a csávók. A miniszterelnök csókosai, az érinthetetlenek, akik úgy gondolják, hogy nekik mindent szabad.

Nos, elnézve gyáva megfutamodásukat, úgy tűnik, már nem sokáig.

Hiszen a kép alapján egyértelmű: ezek sokkal jobban félnek tőlünk, mint mi tőlük.

Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Séta a Holdon

A miniszterelnök május 9-i tihanyi beszédével akkora lehetőséget kínált fel Magyar Péternek a látványos politikai reagálásra, hogy az még a Holdról is látszott.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.