A magyar foci új csodatevője a legokosabb ember a világon

  • narancs.hu
  • 2015. március 30.

Villámnarancs

Tegnap a csoport utolsó helyezettje ellen másfél órányi antifutball után itthon tartott egy pont örömére máris odanyilatkozott a mágus. Nálunk mindenki zseni lesz, ha kihúzza 0:0-val.

Amikor a mérkőzés utáni sajtótájékoztatón az újságírók felvetették, hogy miért kellett itthon a csoportutolsó ellen döntetlenre játszani, hosszan nekikészülni minden pontrúgásnak, miért kellett a saját térfelünkön felállni stb., Dárdai Pál, a magyar futball épp aktuális géniusza így válaszolt:

„Ma már a pontrúgásoknál mindig fúj egyet a játékos, rákoncentrál, ezt így tanítják. Hogy visszaálltunk a saját térfelünkre? Aki nem érti ennek a lényegét, az menjen el, és képezze túl magát. Nem tudom, hogyan kellene védekezni, oktassatok ki!”

Világos beszéd, de nem különösebb újdonság, annyit állít csupán: ti hülyék vagytok, csak nekem van eszem, kábé a seggemben is. Nem újdonság, hiszen megszokhattuk már, hogy aki talál egy gólt a Feröer-szigetek valamelyik eldugott zugában, vagy éppenséggel itthon elér egy gól nélküli döntetlent valami jobb napokat is látott ellenfél ellen, nos, az hipp-hopp! maga lesz azonnal Beckenbauer és Zagallo egy személyben.

De nyugi, nem bennünk van a hiba, „a magyar futballokos nemzet”, ezt már a miniszterelnök is megmondta. Dárdai ezt a kocsistempót bizonyára Berlinben tanulta.

Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.