Kövér László, a nemzet erkölcstanára

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 18.

Villámnarancs

A házelnök felemelte mutatóujját, szigorúan összevonta, amijét csak tudta, majd megszólalt.

A Heti Válaszban intézett interjúformájú szózatot népéhez Kövér László, és már a 24.hu összefoglalója alapján érdemes volna mielőbb hosszasabb pihenőt javasolni a bajuszos házelnöknek. Kövér az embertelen tempójú, percnyi szünet nélküli, minden egyes magyar ember által világosan érzékelt pénzlopási dühről például azt bírja mondani, hogy: „az esetleges visszaéléseket önnön jelentőségüknél súlyosabban kell kezelni: halmozott bűn minden, ami a nemzetépítő munkát veszélyezteti – jelentette ki a korrupciógyanús ügyekkel kapcsolatban, de hozzátette azt is, hogy nem szabad minden vádat készpénznek venni. Szerinte ugyanis az ellenzéknek nincs értékrendje és jövőképe, ezért a sajtó segítségével »megpróbálja erkölcsileg diszkvalifikálni« a kormányt”.

Oké. Hát persze. De Kövérnek annyi bátorsága persze nincsen (és soha nem is volt), hogy nyílt sisakkal menjen neki (például nevén nevezve) Mészáros Lőrincnek, Rogán Antalnak, Tiborcz Istvánnak, Andy Vajnának, Garancsinak meg a többi, százmilliókkal megküldött, strómanszagú tenderarisztokratának. Ehelyett azt teszi, amihez még ma is ért: tiszta erőből belerúg egyet a saját népébe. Hiszen ők tehetnek mindenről! A morál utolsó keresztény őre, a feltartott mutatóujj élő bronzszobra, ez a szánni való, öreg bohóc imigyen oktatta ki az országot – ahogy tényleg csak ő tudja; mondjuk úgy, hogy emlékkönyvbe illő tenorban:

„A mai hangulatot, a korszellemet Kövér László szerint az erőszakosság és a mindenáron érvényesülni akarás határozza meg, miközben leépülnek a közösségi együttélés normái. Ez arra viszi az embereket, hogy »a becstelenség vélelméből« induljanak ki. »Ez pedig felmentést ad az önmagunk által elkövetett erkölcsi vétségekre is – s a kör ezzel bezárult« – mondta Kövér László.”

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.