Orbán megint Habonytól tanult: a horvát alibi Zimmer Ferivel

  • 2015. július 23.

Villámnarancs

„Magyar, dalmát két jó barát” – e szavakkal posztolta nyaralási képét a miniszterelnök. Elsőre nem is gondolnánk, hogy nála még ez is egyfajta bátorságpróba, harc.

Ugye mindenki emlékszik arra a felejthetetlen felvételre, amelyen Habony Árpád trendi zakóban, bárgyú félmosollyal az arcán és az aktuális Wall Street Journallal a kezében pózolt Washingtonban? Azon a képen legfeljebb bónuszként figyelhettük meg, hogy milyen fess és vagány srác ez az Árpád, hiszen a fotó kizárólag azért született, hogy azt bizonyítsa, Habony nincsen ám kiutasítva az Egyesült Államokból.

Habony Árpád Washingtonban

Habony Árpád Washingtonban

Fotó: Facebook/Kaminski Fanny

De hogy jön ehhez Orbán, Orbánné (akit a Magyar Hírlap Lendvai Ildikónak nevezett) meg a dalmát Zimmer Feri? Hát úgy, hogy a két közlés ugyanazon észjárást tükrözi, konkrétan valami veszekedett alibigyártási igyekezetet.

Hiszen pont egy hete írta a Bors, amit aktuális híreinkbe mi is átvettünk, hogy a mélyponton lévő magyar–horvát kétoldalú kapcsolatok miatt „Orbán Viktor nem tartana politikailag szerencsésnek egy személyes látogatást az országba”, pedig, mint írták „a Terrorelhárító Központ gondoskodik a védelméről. Két éve a horvátországi Umagra is magyar testőrök kísérték őt és családját”.

Magyar, Dalmát, két jó barát.

Magyar, dalmát két jó barát.

Fotó: Facebook/Orbán Viktor

Most akkor mire véljük ezt a fotót? Mit akart ezzel megmutatni Orbán? Hogy ennyire bátor? A magyar miniszterelnök, aki mégis el mert menni Horvátországba nyaralni? Netán, hogy túljárt a horvátok és az egész INA eszén?

Mi jöhet még ezután? Hogy a tengerparton jegy nélkül lógott be egy fizetős nudistastrandra?

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.