Orbán megint Habonytól tanult: a horvát alibi Zimmer Ferivel

  • 2015. július 23.

Villámnarancs

„Magyar, dalmát két jó barát” – e szavakkal posztolta nyaralási képét a miniszterelnök. Elsőre nem is gondolnánk, hogy nála még ez is egyfajta bátorságpróba, harc.

Ugye mindenki emlékszik arra a felejthetetlen felvételre, amelyen Habony Árpád trendi zakóban, bárgyú félmosollyal az arcán és az aktuális Wall Street Journallal a kezében pózolt Washingtonban? Azon a képen legfeljebb bónuszként figyelhettük meg, hogy milyen fess és vagány srác ez az Árpád, hiszen a fotó kizárólag azért született, hogy azt bizonyítsa, Habony nincsen ám kiutasítva az Egyesült Államokból.

Habony Árpád Washingtonban

Habony Árpád Washingtonban

Fotó: Facebook/Kaminski Fanny

De hogy jön ehhez Orbán, Orbánné (akit a Magyar Hírlap Lendvai Ildikónak nevezett) meg a dalmát Zimmer Feri? Hát úgy, hogy a két közlés ugyanazon észjárást tükrözi, konkrétan valami veszekedett alibigyártási igyekezetet.

Hiszen pont egy hete írta a Bors, amit aktuális híreinkbe mi is átvettünk, hogy a mélyponton lévő magyar–horvát kétoldalú kapcsolatok miatt „Orbán Viktor nem tartana politikailag szerencsésnek egy személyes látogatást az országba”, pedig, mint írták „a Terrorelhárító Központ gondoskodik a védelméről. Két éve a horvátországi Umagra is magyar testőrök kísérték őt és családját”.

Magyar, Dalmát, két jó barát.

Magyar, dalmát két jó barát.

Fotó: Facebook/Orbán Viktor

Most akkor mire véljük ezt a fotót? Mit akart ezzel megmutatni Orbán? Hogy ennyire bátor? A magyar miniszterelnök, aki mégis el mert menni Horvátországba nyaralni? Netán, hogy túljárt a horvátok és az egész INA eszén?

Mi jöhet még ezután? Hogy a tengerparton jegy nélkül lógott be egy fizetős nudistastrandra?

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.