Szerző nélküli „oknyomozással” tolná rá az RTL Klubra Simicskát a Figyelő

  • - palosm -
  • 2017. május 18.

Villámnarancs

Furcsa olyan kétoldalas anyagokat látni, amit nem vállalt névvel újságíró.

Ha felütjük a Schmidt Mária által benyelt és az új főszerkesztő, a századvéges (és Habony-munkatárs) Lánczi Tamás által a kormánypropaganda-gépezet szolgálatába állított, amúgy tetszetősen átdizájnolt – hiszen volt miből – Figyelőt, érdekes „oknyomozással” találkozhatunk, persze csak miután a laptestből kihulló nemzeti konzultációs füzetkét felvettük a földről, és belehelyeztük a szelektív hulladékgyűjtőbe. (Hiszen úgyis kívülről fújjuk, mi áll benne.)

false

Ugyan ma már kevés dolog lepi meg az újságolvasó honpolgárt, de azért itt mégis felhívnánk a figyelmet egy-két momentumra.

1. A Figyelőben valamiért még mindig furcsa olyan kétoldalas anyagokat látni, amit nem vállalt névvel újságíró. De ez majd elmúlik. Az Origón már az a furcsa, ha van név egy cikk mellett.

2. A cikk címe – „Simicska–RTL Klub titkos kapcsolat” – meglepően Tv2- és Ripost-kompatibilis. A „titkos kapcsolat” eleve nagyszerű bulvároknyomozói lelemény, hiszen titkos kapcsolatot hogy is lehetne bizonyítani?

3. Zavaros időket élünk, olvasó legyen a talpán, aki a mai magyar média viszonyaiban eligazodik. A Figyelő „oknyomozása” tíz sorban idézi a 444.hu – homályos eredetű – információját, és a 444-cikk egyik mondatát külön ki is emelik, mint egy fontos bizonyítékot erre a titkos kapcsolatra: „Sokak szerint az RTL Klub Híradójának új hangvétele sem független Simicska Lajos törekvéseitől.”

4. A második mondatban oknyomozásként definiálja magát az anyag, ehhez képest semmilyen új tényt nem tár fel, de jó sokszor egymás mellé írja egy mondatban az RTL Klub és a Simicska, esetleg a „Simicska pénzügyi érdekei” szavakat.

5. Három mondat megmutatja, hogyan oknyomoz a Lánczi–Schmidt-féle Figyelő. A cikk első mondata egy kérdés: „Van-e opciós joga Simicska Lajosnak az RTL Klub vagy egy részének a megvásárlására?”

Az utolsó előtti bekezdés ide lyukad ki: „ezek után talán az sem lenne meglepő, hogy az üzletembernek a Tv2, illetve az Index mellett az RTL Klubra vagy annak egy részére is létezhet valahol egy opciós szerződése.”

Az utolsó mondat pedig nem más, mint egy sértődött legyintés: „Persze az is lehet, hogy ilyen direkt kapcsolatról nincs szó, s igazából így néz ki a ’valódi újságírás’ és szakmai alapú munkavégzés.”

(Tehát, kövessük a logikai sort, más alanyokkal. A Figyelőt vagy egy részét egy Schmidt Mária-bőrbe bújt gyíkember irányítja a háttérből? Talán az sem lenne meglepő, ha így lenne. Persze az is lehet, hogy nincs ilyen direkt kapcsolat.)

Ez az áloknyomozás szebben nem is példázhatná a 444.hu-n épp ma megjelent hosszú cikk állításait a kormánypropaganda központosított működéséről.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.