8 kérdés – Lovasi András

  • G. A.
  • 2013. szeptember 1.

Zene

1. Mikor sírtál utoljára?

Már nagyon régen. Maszatolni szoktam, hogy úgy bepárásodok filmtől, könyvtől, ettől-attól, de ez inkább csak gyakorlás.

2. Kinek adnád meg szívesen a telefonszámod?

Már mindenkinek megadtam, akinek nagyon megakartam.

3. Melyik napot törölnéd ki a múltadból, ha ez lehetséges volna?

false

 

Fotó: MTI – Mathé Zoltán

Úgy látszik, már megtettem, mert hirtelen nem jut eszembe egy sem – nálam jobban ezt csak a politikusok csinálják.

4. Melyik lemezt vágtad a sarokba legutóbb, mert annyira rossznak találtad?

Pendrive-ot nem dobálok, ha egy nem is tetszik, van még rajta másik húsz.

5. Mi a legjobb drog a világon?

Ha tudnám, akkor elég unalmas hely lenne a világ.

6. Ki a legnagyobb magyar?

Gondolom, még mindig Széchenyi.

7. Királyság vagy köztársaság?

Alkotmányos monarchia, anélkül még a Sex Pistols se lenne.

8. Mennyibe kerül egy vonatjegy Pécsről Budapestre?

A teljes árú kábé 5 ezer forint.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.