film - OLTALOM

  • Szabó Ágnes
  • 2009. június 4.

Zene

Sokat ígérő cím, jó szó, vonzó jelentéstöbblettel, amit nélkülöz a védelem, a pártfogás és a többi hasonkifejezés. E többlet talán az érdek nélküli, mindenek felett álló szeretetet és bizalmat feltételezi.
Sokat ígérõ cím, jó szó, vonzó jelentéstöbblettel, amit nélkülöz a védelem, a pártfogás és a többi hasonkifejezés. E többlet talán az érdek nélküli, mindenek felett álló szeretetet és bizalmat feltételezi. Ide vezetne ki a film is, ez lenne itt a kiindulási alap. Az elsõ 20 perc a vállalásához illõn erõs is. Kézi kamerát használunk ügyesen, és van a csomagtartóban egy rejtõzködõ idegen. De evvel vége is, vesztünkre a sztori szépen elkényelmesedik, s beleszeret önmaga tükörképébe. A gránát, bár eldobják, nem robban fel. Mint majdnem minden elsõ filmbe, ebbe sokkal többet szuszakoltak a kelleténél - ki tudja, mikor jön össze a következõ lehetõség. Megállíthatatlan az illegális bevándorlás, virágzik a feketemunka, s a csõd szélén álló cipõgyár díszletei közt pereg a társadalmilag méltatlanul csekély elfogadásra lelõ leszbikus pár története. Puccioni rendezõ elvész a rengetegben, a félig megrajzolt karakterek és az elkezdett, de be nem fejezett események között. Már semmi váratlan nem történik, kiderül, hogy hõsnõ is emberbõl van és gyarló, úgy próbálja megmenteni nem túl stabil lábakon álló kapcsolatát, hogy elárulja az addig oltalmazottat. A kézi kamerás antré, de mondjuk inkább nyugodtan, hogy álca nyilván azt volt hivatott sugallni, hogy hû, de közel vagyunk a szereplõkhöz, és beléjük is látunk. De mikor ez sem volt elég, Puccioni azt próbálta elhitetni, hogy a nézõre bízná szíve szerint filmje megfejtését, holott csak nem tudott kijönni belõle. Koncepció hangosan óbégató hiányában ugyanis nem lehet várat építeni, talán csak léget.

Forgalmazza az Anjou Lafayette

*

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.