film - TERMINÁTOR - MEGVÁLTÁS

  • - köves -
  • 2009. június 4.

Zene

Minden gépnek van valahol egy gombja, amivel ki lehet kapcsolni. Fájdalmasan friss élmény még a világvége, nyilván ez okozza, hogy a gépek elleni szabadságharc legjobb elméi sem jutottak ennél messzebb a felismerésben, de van idejük, az Arnold nélkül újraindított Terminátor-sorozat készítői hosszú távra terveznek.
Minden gépnek van valahol egy gombja, amivel ki lehet kapcsolni. Fájdalmasan friss élmény még a világvége, nyilván ez okozza, hogy a gépek elleni szabadságharc legjobb elméi sem jutottak ennél messzebb a felismerésben, de van idejük, az Arnold nélkül újraindított Terminátor-sorozat készítõi hosszú távra terveznek. Mielõtt még ránk pirítana egy öntudatra ébredt toaster, itt kell megjegyeznünk, hogy a kormányzó, noha lábát se tette a forgatási területre, arcával járult hozzá a produkcióhoz, mely arc - a sorozat eddigi védjegye - a digitális technikának hála egy potens testépítõ feje helyérõl néz le a köldökéig sem érõ, harcos kisemberre. A harcias kisembert Christian Bale alakítja, rá vár, hogy megtalálja az on/off gombot, de még ennél is sürgetõbb, hogy kisakkozza, mily színészi eszközökkel kerülheti el, hogy az elsõ jöttment Terminátor-statiszta lejátssza a színrõl. Nem vitatjuk, hogy a szeme közelében futó erek feszült nézés általi kidudorítása adekvát fellépés az ilyen vészterhes idõkben, de a bale-i érrepesztés láttán még egy kezdetleges állkapocs-berendezkedésû gépnek is könnyen mosolyra görbül a szája. Tán épp ez a titkos fegyver, nevettessük meg a gépet, úgyis eddig õk nevettettek, a harmadik részben legalábbis elég közel jutottunk egy táncoskomikusi produkcióhoz. Már megint James Cameronnak lett igaza, amikor csak pillanatokra mutatta meg a gépek által uralt jövõt: míg az õ programja sci-fi-erotikus vetkõzõszám volt, az utána jövõk ipari pornóval kísérleteznek. Mindent megmutatnak: így fest a jövõ Ron Jeremy szellemében.

Az InterCom bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.