Lemez

Hyperdub 10.4

  • Velkei Zoltán
  • 2015. január 5.

Zene

Tízéves ün­nepségsorozatának végéhez ért a Hyperdub a 10.4-es válogatással, amely a korábbi, tematikus összeállítások után a 10.1-re reflektál: ismét nagy adag klasszikust mutat be jó pár vadonatúj és kiadatlan zenével együtt. A huszonnyolc felvétel az úttörő brit elektronikus tánczenéről fest hiteles képet disztopikus hangokkal és életidegen ritmusokkal, olyan feledhetetlen momentumokon keresztül, mint a Kode9 & The SpaceApe-féle Love Is The Drug és Cooly G bombasztikus Narstja, de itt van még a Need To Feel Waltontól, és Laurel Halo zseniális Chance Of Rainje sem maradt le.

Ahogyan azonban a 10.1-nél, most is az újdonságok a fontosabbak. Indulásként egy 2009-es, ki­adatlan felvétel csendül fel Burialtől (Lambeth), és van abban valami döbbenetes, ahogy a búskomor melódiájával és fémes 2step ütemével simán maga mögé parancsolja a többi huszonhét zenét. Melyek rá­adásul annak ellenére sem rosszak, hogy szinte csak a másodvonal van most reflektorfényben: Ossie & Phrh egy örökzöld UK funkyt szállít, végre itt van hivatalosan is a Fun­ky­stepz-féle Vice Versa, és Walton is megmutatja újra egy régebbi arcát a rendszerleolvasztó Laser Warral. Kode9, Cooly G és Ikonika is előszedett a régi gépeiről ezt-azt.

Ahogyan annak idején a Warp istenesen meg tudta ünnepelni a saját évfordulóit, úgy remekelt idén a Hyperdub is. S nem véletlen az összehasonlítás: a Hyperdub ugyan nem feltétlenül agyas zenéket ad ki, de szellemiségében méltó módon viszi tovább azt, ami a nyolcvanas évek végén Sheffieldből elindult.

Hyperdub/Neon Music, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.