1,28 milliárdért utazik körbe az országon Schmidt Mária alapítványának két kiállítása

  • narancs.hu
  • 2022. január 10.

Belpol

A 30 éve szabadon és az Együtt szabadon – magyar cigány hősök című tárlatokat 50 városba viszi el az a cég, ami a Trianon-emlékév kiállításait is szállította.

Nyertest hirdetett a Schmidt Mária-vezette Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány az újabb kiállítás-szervezési feladatok tárgyában kiírt tenderén. Az uniós közbeszerzési értesítőben hétfőn megjelent bejegyzés szerint két utazó kiállításra kerestek megvalósító partnert – szúrta ki a hvg.hu.

A nyílt közbeszerzésen egyedül a Hybrid Art Management Művészeti és Szolgáltató Kft. indult, és 1,28 milliárd forintért végezhetik ez a munkát. Erről a szerződést már tavaly december 21-én meg is kötötték Schmidt alapítványával.

A feladatcsomag két fő részből áll: a nagyobb falat a 30 éve szabadon című, rendszerváltás tematikájú vándorkiállítás szervezése megnyitóeseménnyel, legalább 10 napos nyitvatartással, a kapcsolódó szolgáltatások ellátásával 50 magyarországi városban 2021. december és 2022. július között.

A másik vándorkiállításuk az Együtt szabadon – magyar cigány hősök című. Ezekhez is kell megnyitó, de ezek az események minimális nyitvatartási ideje már csak 7 nap, illetve ezt már csak 25 helyszínre kell elvinni 2022. január és 2022. május között.

Nem ez az első közös projektje a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítványnak és a Hybrid Art Managementnek. Az alapítvány már tavaly is ezt a céget választotta, akkor a Trianon-emlékév fő- és vándorkiállításait kellett intézniük, 1,17 milliárdért. Annál a projektnél is ők voltak az egyedüli ajánlattevők.

A 444.hu arra is felhívja a figyelmet, hogy aki okosan számolgat, annak gyorsan feltűnik, hogy a 30 éve szabadon című tárlat körbehordozásához december és július között messze nincs elegendő nap a naptárban. A lap szerint a megoldás az, hogy a kiállítás akárhány példányban futtatható párhuzamosan, hiszen 13 darab, képeket és némi szöveget tartalmazó printelt grafikai tablóból áll.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.