200 millió forintot kapott az Alapjogokért Központ mögötti cég a kormányzati propagandabüdzséből

  • narancs.hu
  • 2020. október 18.

Belpol

A kormányközeli intézet a közelmúltban militáns hangulatú kampányt bonyolított le, aminek kivitelezői Balásy Gyula cégei voltak.

32,6 milliárd forintot költött a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a III. negyedévben propagandára – írja a Hírklikk az Európai Közbeszerzési Értesítő nyomán. Ebből a pénzből csaknem 200 millió forint jutott az Alapjogokért Központot fenntartó Jogállam és Igazság Nonprofit Kft.-nek. Ez azért érdekes, mert a kormányközeli intézet szeptemberben egy militáns hangulatú kampányt bonyolított le, aminek az volt az üzenete, hogy „igazság, erő, felemelkedés! Együtt tesszük naggyá a Kárpát-medencét!”.

A K-Monitor megtalálta a vállalkozói keretszerződést, amely szerint a „Hegymenet” munkacímet viselő projekt keretében jött létre a 3 perces kisfilm, a médiamegjelenés és egy honlap. A nyertes kivitelezők a Soros-plakátokról elhíresült Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. voltak.

Szánthó Miklós, a központ vezetője azt mondta a Klubrádiónak, „ez nem militáns, hanem szemléletformáló kampány, a videónak pedig pozitív és szerethető üzenete van: az, hogy a múlt viszontagságain felülemelkedve össze kell fogniuk a Kárpát-medence népeinek, hogy újra naggyá tegyék magukat."

Szánthó szerint ez Orbán Viktor egy beszédéből fogalmazódott meg; a miniszterelnök júniusban Sátoraljaújhelyen egy turulszobor átadásán a többi között arról beszélt, hogy „az igazság erő nélkül keveset ér". Ezt a tételmondatot a kampányba is beleépítették, ahogy azt a gondolatot is, hogy „az államnak van határa, de a nemzetnek nincs".

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”