200 millió forintot kapott az Alapjogokért Központ mögötti cég a kormányzati propagandabüdzséből

  • narancs.hu
  • 2020. október 18.

Belpol

A kormányközeli intézet a közelmúltban militáns hangulatú kampányt bonyolított le, aminek kivitelezői Balásy Gyula cégei voltak.

32,6 milliárd forintot költött a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a III. negyedévben propagandára – írja a Hírklikk az Európai Közbeszerzési Értesítő nyomán. Ebből a pénzből csaknem 200 millió forint jutott az Alapjogokért Központot fenntartó Jogállam és Igazság Nonprofit Kft.-nek. Ez azért érdekes, mert a kormányközeli intézet szeptemberben egy militáns hangulatú kampányt bonyolított le, aminek az volt az üzenete, hogy „igazság, erő, felemelkedés! Együtt tesszük naggyá a Kárpát-medencét!”.

A K-Monitor megtalálta a vállalkozói keretszerződést, amely szerint a „Hegymenet” munkacímet viselő projekt keretében jött létre a 3 perces kisfilm, a médiamegjelenés és egy honlap. A nyertes kivitelezők a Soros-plakátokról elhíresült Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. voltak.

Szánthó Miklós, a központ vezetője azt mondta a Klubrádiónak, „ez nem militáns, hanem szemléletformáló kampány, a videónak pedig pozitív és szerethető üzenete van: az, hogy a múlt viszontagságain felülemelkedve össze kell fogniuk a Kárpát-medence népeinek, hogy újra naggyá tegyék magukat."

Szánthó szerint ez Orbán Viktor egy beszédéből fogalmazódott meg; a miniszterelnök júniusban Sátoraljaújhelyen egy turulszobor átadásán a többi között arról beszélt, hogy „az igazság erő nélkül keveset ér". Ezt a tételmondatot a kampányba is beleépítették, ahogy azt a gondolatot is, hogy „az államnak van határa, de a nemzetnek nincs".

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.