32,6 milliárd forintot költött a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a III. negyedévben propagandára – írja a Hírklikk az Európai Közbeszerzési Értesítő nyomán. Ebből a pénzből csaknem 200 millió forint jutott az Alapjogokért Központot fenntartó Jogállam és Igazság Nonprofit Kft.-nek. Ez azért érdekes, mert a kormányközeli intézet szeptemberben egy militáns hangulatú kampányt bonyolított le, aminek az volt az üzenete, hogy „igazság, erő, felemelkedés! Együtt tesszük naggyá a Kárpát-medencét!”.
A K-Monitor megtalálta a vállalkozói keretszerződést, amely szerint a „Hegymenet” munkacímet viselő projekt keretében jött létre a 3 perces kisfilm, a médiamegjelenés és egy honlap. A nyertes kivitelezők a Soros-plakátokról elhíresült Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. voltak.
Szánthó Miklós, a központ vezetője azt mondta a Klubrádiónak, „ez nem militáns, hanem szemléletformáló kampány, a videónak pedig pozitív és szerethető üzenete van: az, hogy a múlt viszontagságain felülemelkedve össze kell fogniuk a Kárpát-medence népeinek, hogy újra naggyá tegyék magukat."
Szánthó szerint ez Orbán Viktor egy beszédéből fogalmazódott meg; a miniszterelnök júniusban Sátoraljaújhelyen egy turulszobor átadásán a többi között arról beszélt, hogy „az igazság erő nélkül keveset ér". Ezt a tételmondatot a kampányba is beleépítették, ahogy azt a gondolatot is, hogy „az államnak van határa, de a nemzetnek nincs".