Megbírságolták a Coca-Colát a botrányt kavart plakátjai miatt

  • narancs.hu
  • 2019. október 14.

Belpol

Az érdi járási hivatal szerint a vállalat reklámja „károsítja a gyermekek- és a fiatalkozúak fizikai, szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődését”.

Fogyasztóvédelmi bírságot kapott a Coca-Cola, amiért a #loveislove kampányában homoszexuális párokat ábrázoló plakátokat használtak – írta meg az ATV.hu.

Az érdi járási hivatal arra kötelezi a vállalatot, hogy ne alkalmazzon olyan reklámot, ami „károsítja a gyermekek- és a fiatalkozúak fizikai, szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődését”.

A szerkesztőségnek eljutattot levelükben megemlítették, hogy „az ilyen jellegű reklámok feltárásában nagy segítséget nyújtanak a lakossági bejelentések”, amiért kinyilvánították köszönetüket.

Hatósági megállapítás szerint a kifogásolt reklám megsértette a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről szóló törvény azon részét, miszerint tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja.

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.