„Annak, aki a kormányzati tájékoztatásban bízva arra gondol, hogy Budapestet elhagyva az első lehetséges helyen lejön az M1–M7-es autópályáról, és akkor nem kell megyei matricát vennie, nagy meglepetésben lehet része, amikor a büntetést kézhez véve rájön, hogy a kormány egyszerűen becsapta – írja közleményében Wittinghoff Tamás, amit így folytat: – Az M1–M7-es autópálya bevezető szakasza a 37/2007. (III. 26.) GKM-rendelet szerint ugyanis már jóval a megyehatár előtt, az Egér úttól útdíjköteles, és ebben nem hozott változást a januári jogszabály-módosítás.” A polgármester teljes mértékben elfogadhatatlannak és diszkriminatívnak tartja, hogy az M1–M7-es bevezető szakaszán nem érvényesül a kormány által hangoztatott, az ország más területein bevezetett alapelv (a megyehatárt követő első lehajtónál még következmények nélkül el lehet hagyni az autópályát), ami sérti az egyenlő bánásmód követelményét.
|
Wittinghof emlékeztet arra, hogy a kormányzati kommunikáció szerint a legfontosabb változás az volt február 1-jével, hogy a megyei matricák nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a határ utáni első lehajtóig érvényesek, ám mivel fővárosi matrica nincs, vagyis Budapesten belül elvben nem fizetősek az utak, értelemszerűen ennek a díjmentességnek a városhatár utáni első lehajtóig kellene tartania. Ez azonban nem így van, és a városhatárt követő első lehetséges alkalommal elhagyják azt.
„Az ellentmondást Budaörs város polgármestereként Fónagy János közlekedési államtitkárral folytatott személyes megbeszélésünk során is felvetettem, ám annak orvoslására nem kaptam érdemi ígéretet. Ezért felszólítjuk a kormányt, hogy ha már – számunkra teljességgel elfogadhatatlan módon – fizetőssé tette Budaörs belső úthálózatának egy részét, legalább a saját maga által meghatározott alapelveket tartsa be. Ennek megfelelően az M1–M7-es autópálya ne az Egér úti csomóponttól váljon fizetőssé, hanem a városhatárt követő első kijáratnál, azaz a budaörsi benzinkútnál” – írja a budaörsi polgármester.