Délután ismertettük Wittinghof Tamás közleményét, melyben a budaörsi polgármester arra hívja fel a figyelmet, hogy azoknak is Pest megyei matricát kell venniük, akik csak a főváros belterületén használják az M1–M7-es autópálya bevezető szakaszát.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs főosztálya szerint ez nem igaz, az alábbi levelet küldték szerkesztőségünknek:
„A közúti nyilvántartás szerint az M7 autópálya az Egérúti csomópont után (7+681 km szelvénytől) indul, a csomópontig 700. sz. főútként, tehát nem gy orsforgalmi útként üzemel. A lakott terület határát jelző tábla a fővárosból kifelé még a főúti szakaszon (5+500 km szelvényben) található. A polgármesteri állítás tehát nem felel meg a valóságnak: a kérdéses szakaszról a városhatáron kívül, még a díjköteles szakasz kezdete előtt, éppen az Egér úti csomópontban biztonságosan le lehet hajtani. Így természetesen pótdíjfizetési kötelezettség sem keletkezhet, hiszen az autós nem használt díjköteles szakaszt.
A Pest megyei matrica Pest megyében (és így Budapesten) érvényes a gyorsforgalmi utak díjköteles szakaszaira. Az M7 Pest megyei díjköteles szakasza a hivatkozott rendeletben foglaltak szerint az Egér úti csomóponttól a Fejér megyei első csomópontig tart. Pest megyei matricával tehát egészen Martonvásárig haladhatnak az autósok a sztrádán.
A matricás rendszert a következő alapelvekhez igazodva alakították ki: a lehető legtöbb autós számára biztosítson a korábbinál jelentősen olcsóbb hozzáférést a gyorsforgalmi hálózathoz, az autópályák rendszeres használatára ösztönözzön, az azonos szolgáltatási szintet nyújtó szakaszokat az ország minden részében azonos feltételekkel tegye elérhetővé. Pest megyei matricából az év eleje óta minden járműkategóriával számolva több mint 637 ezer kelt el, csak személyautókra több mint 584 ezer darabot értékesítettek.”