Alföldi az Orbán-beszédről: egy együttérző mondat sem hangzott el a szomszédunkban dúló háborúról

  • narancs.hu
  • 2022. március 16.

Belpol

"Magyar honfitársaim, minek tapsoltunk?"

"Nagyon idegesítő és fájdalmas, hogy szinte minden nap írhatnék valami abszurditásról, ami végtelenül elkeserít a magyar közéletben, úgyhogy már sokszor nem teszem" – írja Alföldi Róbert a Facebook oldalán. A színész, rendező szerint Orbán Viktornak a március 15-i kampánybeszédével sikerült egy megint átlépni egy újabb határt.

"Az, hogy a Miniszterelnök úr ma, az 1848-as forradalom emléknapján, a szabadság napján, a beszédében

nem volt képes mondani egy együttérző mondatot a szomszédunkban dúló háború több millió áldozatáról – sőt, sikerült ugyanoda pozicionálni a megtámadott országot az agresszor országgal –, az számomra majdnem felfoghatatlan.

Mert ez nem politizálás, ez nem készülődés a választásra, ez nem az ellenzék megalázása, ez nem Oroszországhoz való dörgölőzés, hanem egyszerűen emberi érzéketlenség. Felháborító érzéketlenség és embertelenség. Valódi demokráciában ez pont elég lenne arra, hogy az adott politikus teljesen légüres térbe kerüljön és lemondjon" – írja Alföldi.

"Mi pedig ünnepeltünk. Magyar honfitársaim, minek tapsoltunk? Ennek? Ez a magyar út?" – teszi fel a kérdést.

Kiemelte, hogy "Bezzeg a hazug, álságos gyermekvédelmi törvény, ami semmi más, mint a nem heteroszexuális emberek elleni hergelés, az fontos volt. Még a háborúnál is fontosabb. Mint a rezsicsökkentés."

Alföldi felidézte, hogy a Hit Gyülekezete vezető lelkipásztorának nemrég azt sikerült mondania a háborúról, hogy arról lényegében a homoszexuálisok tehetnek. Mert ők rontották meg annyira a világot, hogy kitört a háború.

"Kedves bizonytalan szavazó, magyar barátaim! Ugye, ezeket ti is olvassátok, látjátok?" – zárja sorait a színész, rendező.

(Facebook/Alföldi Róbert)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.