Befejezte munkáját az MVM kommunikációs igazgatója, aki elszólta magát a félmilliárdos CÖF-támogatásról

  • narancs.hu
  • 2018. október 8.

Belpol

Véletlenül elárulta, hogy a CÖF félmilliárdos támogatását Rogánék minisztériuma hagyta jóvá.

Bentzik Réka három és fél év után hagyja ott a Magyar Villamos Művek Zrt.-t, amelynek kommunikációs és külügyi kapcsolatok igazgatói posztját látta el. Távozásáról a 24.hu írt, akik szerint Bentzik még a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. korábbi vezérigazgatója, Szivek Norbert menyasszonyaként került a céghez, majd szóvivői tevékenység után került a havi 2,5 milliós fizetéssel járó posztra.

Azonban úgy tűnik, így is lehet hibázni: ő volt az, aki egy tavalyi PR-interjúban véletlenül kikotyogta, hogy Rogán Antal minisztériuma engedélyével juttatott az MVM 500 milliós támogatást a békemeneteket szervező Civil Összefogás Fórumnak. Ezzel jó nagy gyomrost adott az addigi kormányzati álláspontnak, amely azt bizonygatta, hogy a kormánynak semmi köze nem volt a CÖF-nek utalt pénzhez.

Szivek Norbertnek egyébként már augusztusban távoznia kellett a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőtől, és az MVM igazgatósági tagságát sem tarthatta meg. A lap szerint Seszták Miklós egykori fejlesztési miniszter emberének tartották, és az ő körön kívül kerülése már Sziveknek sem jelentett jó hátteret.

 

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.