Gundel Takács Gábor a kegyelmi ügyről: Az volt az utolsó nagyon nagy csalódásom a világban

  • narancs.hu
  • 2025. április 7.

Belpol

Elsőként lépett ki a köztársasági elnök tanácsadó testületéből, amikor kiderült a botrány. 

„Kitört a botrány, Novák Katalin lemondott, és hozzánk senki nem szólt egy szót se a Sándor-palota részéről. Rólam ráadásul lehetett tudni, hogy nem vagyok hardcore fideszes, hanem kritikus ember vagyok. Ha mégis hívnak, akkor tudják, hogy kit hívtak oda” – mondta Gundel Takács Gábor a kegyelmi ügyről a dgtl.hu podcastjában. 

Novák Katalin egykori tanácsadója először beszélt arról, hogy hogyan élte meg a kegyelmi botrányt. Mint mondta, ő is a sajtóból értesült a történtekről. Gundel az első volt, aki kilépett a tanácsadó testületből. A Kilépéskor azt írta, „vannak ügyek, amikkel kapcsolatban zéró a tolerancia, ilyen a pedofília is. Véleményem szerint rossz döntés született a kegyelmi kérvény aláírásakor. Hiba volt.”

Mint mondta a podcastben, amikor Novák felkérte a posztra, azt gondolta, hátha „lehetne valamit csinálni”, de nem politizálni kérték fel.

„Az volt az utolsó nagyon nagy csalódásom a világban. (…) Nyilvánvalóan naiv voltam. Én azt hittem, hogy itt lehet valami jót csinálni, de kiderült, hogy nem”

– fogalmazott. 

Úgy látja, hogy ha az embert hívja a köztársasági elnök, hogy tudna segíteni az országon, akkor „menni kell”, de „pont akkor nem kértek tanácsot, amikor kellett volna”, és a testület tagjait összemosták a kegyelmi üggyel. Ugyanakkor a testületnek nem volt értelme, mert nem volt kitalálva. A botrány után volt, aki árulónak tartotta, de ezzel együtt tud élni. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.