Itt a gyereknap: parádésat migránsozott a kormány

  • narancs.hu
  • 2016. május 29.

Belpol

Az ünnepi közlemény először az oktatás megújításával dicsekszik el. Aztán elszabadul a pokol.

„A polgári kormány számára első a gyermek, mert egész Magyarország jövője azon múlik, hogy lesznek-e magyar gyermekek és hogyan fognak saját hazájukról gondolkodni” – ezzel a kissé suta fogalmazású mondattal vág bele gyermeknapi felszólamlásába a kormány.

Ezek után előhozakodnak a csok-kal, a gyermekéhezés elleni harccal és még ahhoz is van képük, hogy a pedagógusok megmentőjeként tetszelegjenek. Érthetetlen, miért nem látják a tanárok is, hogy ilyen jól megy a soruk!

Az utolsó bekezdés azonban kiemelkedik még a fideszes/kormányzati sajtóközlemények erős mezőnyéből is, és megmutatja, hogy ezek tényleg bárhol, bármikor tudnak migránsozni:

„A gyermekeket tartjuk szem előtt akkor is, amikor minden eszközzel igyekszünk megvédeni Magyarországot az illegális bevándorlástól és a kényszerbetelepítéstől, mert szeretnénk, ha a gyermekek magyar országnak ismernék meg Magyarországot.”

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.