A Rogán Antal minisztériumához tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal 2023 második negyedévében nettó 33 895 385 357 forintot költött rendezvényszervezésre, írta a közbeszerzési értesítő alapján a K-Monitor. Természetesen a megbízásokat kivétel nélkül Balásy Gyula cégei, a Lounge Event és a Visual Europe kapták.
A 444 beszámolója szerint, úgy látszik, a rendezvényszervezés nagyobb üzlet, mint a propagandagyártás, hiszen ebbben az időszakban Balásy másik két cége a New Land Media és a Lounge Design kommunikációra csak 13,13 milliárdnyi megbízást kapott az államtól. Az elmúlt három hónap rendezvényszervezési szerződései közül ez volt a három legnagyobb:
Az idei augusztus 20-i tűzijáték rendezvényszervezési feladataira és a Szent István Napi programsorozat szervezésére és komunikációjára 11,5 milliárd forintot kaptak. Az atlétikai VB-re kötöttek velül egy újabb 7,2 milliárdos szerződést.A pápalátogatás pedig nem csak a lelküket emelte a magasba, hanem 4,8 milliárdot is hozott a konyhára.
Így nem csoda, hogy Balásy rendezvényes cégei is hasítanak: A Visual Europe Zrt. árbevétele a 2021-es 8 milliárdról tavaly 14 milliárdra nőtt. Az adózott eredményük a 2021-es 280 millióról 6,4 milliárdra nőtt, amiből 3 milliárdot vettek ki osztalékként. A Lounge Event árbevétele 2020-as 3,8 milliárdról 2021-ben 23, tavaly már 63 milliárdra ugrott. Az adózott eredménye a 2021-es 3 milliárdról 9 milliárdra nőtt. Csak ebből a cégből Balásy tavaly 9,3 milliárdos osztalékot vett ki.
Érdekes adat, írja a hvg.hu, hogy a Visual Europe pont azt az épületet bérli a Váci úton, amit egy olyan cég vett meg a Schadl-féle Végrehajtó Kartól, ami erősen kötődik Rogán Antal kabinetfőnökéhez.