Közel 34 milliárdot kaptak Balásy Gyula cégei állami rendezvények szervezésére

  • narancs.hu
  • 2023. július 31.

Belpol

A fővárosi tűzijátékot 11,5 milliárdért élvezhetjük. Kommunikációs cégeinek "csupán" 13 milliárd jutott.

A Rogán Antal minisztériumához tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal 2023 második negyedévében nettó 33 895 385 357 forintot költött rendezvényszervezésre, írta a közbeszerzési értesítő alapján a K-Monitor. Természetesen a megbízásokat kivétel nélkül Balásy Gyula cégei, a Lounge Event és a Visual Europe kapták.

A 444 beszámolója szerint, úgy látszik, a rendezvényszervezés nagyobb üzlet, mint a propagandagyártás, hiszen ebbben az időszakban Balásy másik két cége a New Land Media és a Lounge Design kommunikációra csak 13,13 milliárdnyi megbízást kapott az államtól. Az elmúlt három hónap rendezvényszervezési szerződései közül ez volt a három legnagyobb:

Az idei augusztus 20-i tűzijáték rendezvényszervezési feladataira és a Szent István Napi programsorozat szervezésére és komunikációjára 11,5 milliárd forintot kaptak. Az atlétikai VB-re kötöttek velül egy újabb 7,2 milliárdos szerződést.A pápalátogatás pedig nem csak a lelküket emelte a magasba, hanem 4,8 milliárdot is hozott a konyhára.

Így nem csoda, hogy Balásy rendezvényes cégei is hasítanak: A Visual Europe Zrt. árbevétele a 2021-es 8 milliárdról tavaly 14 milliárdra nőtt. Az adózott eredményük a 2021-es 280 millióról 6,4 milliárdra nőtt, amiből 3 milliárdot vettek ki osztalékként. A Lounge Event árbevétele 2020-as 3,8 milliárdról 2021-ben 23, tavaly már 63 milliárdra ugrott. Az adózott eredménye a 2021-es 3 milliárdról 9 milliárdra nőtt. Csak ebből a cégből Balásy tavaly 9,3 milliárdos osztalékot vett ki.

Érdekes adat, írja a hvg.hu, hogy a Visual Europe pont azt az épületet bérli a Váci úton, amit egy olyan cég vett meg a Schadl-féle Végrehajtó Kartól, ami erősen kötődik Rogán Antal kabinetfőnökéhez.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.