Leleplező felvétel a „szájon rúgott” ligeti rendőrről

  • narancs.hu
  • 2016. július 10.

Belpol

Csillag Ádám filmje pontosan rögzítette az esetet: ezért kapott felfüggesztett börtönbüntetést az elhurcolt aktivista.

„Másnap reggel 7.10-kor megjelent a lakásomon két ügyészségi nyomozó azzal, hogy van egy gyanúsítottjuk, aki ellen szerintük csak az én felvételem a bizonyító erejű. Annak ellenére, hogy a rendőrség kamerákkal is felvonult. Megmondták, hogyha nem bocsátom rendelkezésükre az anyagomat, akkor házkutatást tartanak” – említette tegnap a magyarnarancs.hu-nak Csillag Ádám, amikor szerdai, városligeti rendőrségi előállításáról kérdeztük.
A rendező most

többszörös lassításban is nyilvánossá tette

azt a részletet, amit a Budapesti Nyomozó Ügyészség lefoglalt, és amit ezek szerint bizonyítékként használtak fel abban az eljárásban, amiről az MTI a következőt írta:
„Egy év börtönre ítéltek, két év próbaidőre felfüggesztve egy, a Liget projekt ellen tiltakozó külföldi aktivistát pénteken, mert szándékosan szájon rúgott egy rendőrt – közölte a fővárosi főügyész az MTI-vel. Ibolya Tibor szerint a 21 éves francia férfi szerdán a XIV. kerületi Olof Palme sétánynál erőszakosan akadályozta egyenruhás rendőrök jogszerű intézkedését. A rendőrök felszólításai ellenére sem hagyta el a helyszínt, és miközben a vele szemben testi kényszert alkalmazó rendőröknek ellenállt, az egyik rendőrt jobb térdével

szándékosan, célzottan közepes erővel szájon

rúgta. A bíróság a férfit az ügyészi indítvánnyal egyezően hivatalos személy elleni erőszak bűntettében mondta ki bűnösnek, és 1 év börtönre ítélte, ennek végrehajtását 2 év próbaidőre felfüggesztette. Emellett két évre kiutasította Magyarországról – írja az MTI.”

Itt a felvétel,

bárki eldöntheti, látható-e rajta „szándékos, célzottan közepes erejű rúgás”.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.