Magyar Péter: A többség nem ilyen országot akar

  • narancs.hu
  • 2024. december 27.

Belpol

Az ellenzéki politikus összevetette Mészáros Lőrinc és Tiborcz István gyarapodását a kórházak, iskolák, gyerekotthonok helyzetével.

Mészáros Lőrinc és Tiborcz István vagyona is megduplázódott az utóbbi egy évben a Forbes magazin összesítése alapján. A miniszterelnök veje interjút is adott a lapnak, nyilatkozott arról, hogyan dolgozik, és arról, hogy a saját üzleti ügyeivel nem szokta terhelni az apósát.

A háborús veszélyhelyzet közepette is sikeres üzletemberek gyarapodásának hírére reagált Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke. Szerinte a magyarok többsége nem akar olyan országban élni, ahol a miniszterelnök gyerekkori barátja  és veje „az adófizetők pénzén egy év alatt megduplázza az ezermilliárdos vagyonát, miközben a kórházak, az iskolák, a MÁV és a többi állami vállalat soha nem látott adóságokkal küszködik.”

Magyar úgy viszonyít, hogy a gyermekvédelmi intézmények karbantartására egy év alatt annyi pénz jut nálunk, amennyit a kormányfő „házi gázszerelője egy nap alatt megkeres”.

„A magyarok nem akarnak egy olyan országban élni, ahol a miniszterelnök azt hazudja, hogy pénzügyekkel nem foglalkozik, de közben a 12 milliárdos hatvanpusztai uradalmi birtokon koccint a legjobb francia pezsgővel karácsonykor” – írja a Tisza Párt elnöke. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.