Megszólalt az augusztus 20-i, "gurulmadaras" felvonulás szervezője

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 27.

Belpol

Összességében elégedett.

 Illés Gabriella producert, illetve érdekeltségét a TulipánTündér Film & Event Productions Kft.- két éve kérték fel az idei augusztus 20-i, Szent István napi felvonulás megszervezésére. A producer a 24.hu kérdéseire válaszolt, és azt ugyan nem árulta el, kitől és milyen körülmények között érkezett a felkérés, de elmondta, hogy összeségében elégedett a megvalósított eseménnyel.

A lapnak azt azonban nem sikerült megtudnia, hogy a felkérés előtt volt-e valamilyen pályázat, melyik állami hivatallal kötöttek szerződést, a és hogy egyáltalán mennyiért vállalták el a "gurulmadaras" felvonulás megszervezését.

Illés elárulta, közel ezren – előadóművészek, táncművészek, énekesek, statiszták – szerepeltek a felvonuláson. Elmondta: " A magamfajta alkotót a folyamatos fejlődés utáni vágy hajtja, az viszi előre, így – ahogy általában – maradéktalanul most sem vagyok elégedett,

de összességében az vagyok, és örülök a sok pozitív visszajelzésnek. A kritikai hangokat pedig – mint minden esetben – most is meg kell hallani, amit abból jogosnak érzünk, azokon pedig el kell gondolkozni, és a későbbiekben szem előtt tartani."

A produkcióról elmondta, hogy "egy új műfaj bevezetésénél, születésénél mindig több a kihívás, mint egy bevált formátumnál". A felkérés szerint a nyitóesemény célja "egy programajánló volt", "ami során a műsorvezetők végig kommentálták, hogy a műsor melyik eleme hol vonul fel a hétvége folyamán önálló műsorszámként, hogy a közönség megtudja, hol találkozhat a továbbiakban azzal, ami neki kedvére való. Mindezt a színes programkavalkádot egy oldott, könnyed ünneplés keretein belül szerettük volna megvalósítani”.

A 24.hu arról is beszámol, hogy a megbízást elnyerő TulipánTündér Film & Event Productions Kft. kiválasztását biztos nem az előző években elért gazdasági teljesítménye indokolta, a céget 2018-ban alapították, működése első két évében nulla, 2020-ban 18,4 millió forint árbevételt mutatott ki, és mindhárom évet veszteséggel zárta.

Illés Gabriella másik, hasonló nevű , a Tulipántündér Produkciós Non-Profit Kft. nevű vállalkozásáról azt írják, hogy azt 2013-ban alapították, 2017-ben érte el e legtöbb, 1,3 milliárd forint árbevételét, 2019-ben viszont már 626 millió forint veszteséggel zártak, tavaly novemberben pedig fizetésképtelenné is nyilvánították és felszámolási eljárás indult ellene. Hozzáteszik, hogy pedig egy ideig 

Pedig egy időre a korábban Magyarországon élő orosz milliárdos, Megdet Rahimkulov fia, Ruszlan Rahimkulov  is beszált az üzletbe. 

Illés, aki korábbn nagy tévés produkciók, például a Megasztár, A Nagy Duett közreműködőjével dolgozott, cégével azt a célt tűzte ki, hoyg nagy színpadi megaprodukciókat hozzanak létre. Ez egy ideig működött is, elmondása szerint a 2018-as produkció előkészületeinél és bemutatójakor még azzal terveztek, hogy a tao kipótolja majd a költség és a jegybevétel közötti különbséget, de 2019-re kiderült, hogy ezzel már nem számolhatnak. „Miután állami támogatás nélkül egyetlen színház sem tud életben maradni, mi is nehéz helyzetbe kerültünk. Hiába igyekeztünk a kiesést a szórakoztatóiparban tevékenykedő for-profit vállalkozásainkból pótolni, a pandémia miatt azok is nehezebb helyzetbe kerültek. Ennek következménye, hogy a cég felszámolás alá került” – idézi a lap Illést.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.