Orbán most is elfelejtette a jogállamiságot, de von de Leyen lebuktatta

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 1.

Belpol

Twitteren jött a leleplezés.

A hvg.hu szúrt ki egy érdekes összefüggést, annak apropóján, hogy Ursula von der Leyen twittelt egyet az Orbán Viktorral történt találkozója után, és tudott újat mondani a magyar kormányfőhöz képest.

Azaz: másképp emlékeznek a felek!

false

 

Fotó: MTI

Azt ugyanis Orbán kihagyta a beszélgetésről szóló visszaemlékezéséből, hogy az Európai Bizottság új elnökével beszéltek arról, hogy „a joguralom, a jogállamiság mennyire alapvető”. Ezt von der Leyen ugyanis megemlítette a Twitteren.

A hvg.hu azt is írja: „ az új megközelítések és pragmatizmus szükségességben megegyeztek, a versenyképesség és az EU-s szervezetek tagállamokhoz való közelítését is végigvették, írja von der Leyen, és az EU katonai védelem kialakítása is fontos.”

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.