Rekord: A propagandagépezet jobban teljesít

  • narancs.hu
  • 2018. november 9.

Belpol

Nincs még egy olyan ország, ahol a kormány a reklámpiac vezető megrendelője.

A CANnual Report éves közép- és kelet európai reklámpiacot vizsgáló méréséből derült ki, hogy egyedülálló módon a magyar reklámpiac legnagyobb megrendelője a kormány.

Ráadásul nem is kevéssel vezeti a költéseket: a magyar állam 32 millió eurós reklámköltésével jócskán veri a Magyar Telekom közel 15 millió eurós büdzséjét.

Ráadásul az áprilisi választások előtti négy hónapban 75 százalékkal költött többet a kormányzat reklámokra, mint az azelőtti évben.

Az elemzés figyelmeztet arra, hogy a reklámpiac növekedése nem feltétlenül a piac saját folyamataiból adódik, hanem a kormányzati befolyástól.

A régióban pedig nincs még egy olyan ország, ahol a kormány akár a tíz legtöbbet költő médiapiaci szereplő közé beférne. Lázár propagandagépezete pedig az idén sem lassult.

 

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?