Rekord: A propagandagépezet jobban teljesít

  • narancs.hu
  • 2018. november 9.

Belpol

Nincs még egy olyan ország, ahol a kormány a reklámpiac vezető megrendelője.

A CANnual Report éves közép- és kelet európai reklámpiacot vizsgáló méréséből derült ki, hogy egyedülálló módon a magyar reklámpiac legnagyobb megrendelője a kormány.

Ráadásul nem is kevéssel vezeti a költéseket: a magyar állam 32 millió eurós reklámköltésével jócskán veri a Magyar Telekom közel 15 millió eurós büdzséjét.

Ráadásul az áprilisi választások előtti négy hónapban 75 százalékkal költött többet a kormányzat reklámokra, mint az azelőtti évben.

Az elemzés figyelmeztet arra, hogy a reklámpiac növekedése nem feltétlenül a piac saját folyamataiból adódik, hanem a kormányzati befolyástól.

A régióban pedig nincs még egy olyan ország, ahol a kormány akár a tíz legtöbbet költő médiapiaci szereplő közé beférne. Lázár propagandagépezete pedig az idén sem lassult.

 

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.