Schadl azért is próbált mindent megtenni, hogy kék villogóval autózhasson

  • narancs.hu
  • 2022. január 25.

Belpol

Egyszerűen csak azért, hogy meglegyen a kiváltsága a buszsávban autókázáshoz.

Újabb részleteket közölt a nyomozati iratok alapján Schadl György ügyeiről a 444.hu. A "nagypályás", kenőpénzeket adó,  egyetemi vizsgákatkönnyedén elintéző profil mellett most egy "kispályás" ügyre hívják fel a figyelmet. Méghozzá arra, hogy Schadl miként próbált foggal-körömmel ragaszkoni ahhoz, hogy neki legyen kék villogója, amivel a buszsávban is közlekedhet. 

Az iratok szerint 2021. május 12-én reggelén a Villányi úton állított meg egy rendőr, aki ellenőrizta, miért van Schadl autóján kék villogó. Schadl már erre is nagyon élesen reagált, a cikk szerint Schadl annyira felmérgelte magát, mint egyetlen másik ügyben sem a lehallgatás idején.

Hiába volt Schadl mérgelődése, az eset során ugyanis a hatóságok megállapították, hogy jogellenesen használta a megkülönböztető jelzést. (A kék villogót eleve azzal próbálták magyarázni, hogy a Scoda Superb, amellyel Schadl épp közlekedett, nem az övő, hanem egy magán-mentőszolgálatot irányító ismerőséé.)

Az eset után Schadl villánygyorsan próbálta visszaszerezni közlekedési kivételezettségét. De hat nappal az eset utána magán-mentőszolgálat kapott egy határozatot a rendőrségtől, ami arról szól, hogy nem használhatják a kék villogót. A mentőszolgálat ügyvezetője telefonon értesítette erről Schadl, aki a leiratok szerint kiakadt, és jelezte, hogy majd ő odatelefonál a rendőrségre. Mégpedig azért, mert neki arra kell a kék villogó, hogy a buszsávot használhassa. A telefonbeszélgetések alapján arra jutnak egymás közt, hogy a tilos parkolást meg a kék villogót hanyagolni kéne, de a buszsávozás beleférhet, mert a kocsin van ÁNTSZ-engedély...

A dolog - mármint a buszsávozás - hosszútávú biztosításához még az is felmerült bennük, hogy egy céget kéne alapítani vagy venni. Utóbbi úgy szerepelt terveikben, hogy vesznek egy céget 400 ezer forintért, majd átpakolják az új cégbe az autókat, és úgy kérnek majd új engedélyt a megkülönböztető jelzésekre...

A cikk arra jut, hogy valamilyen módon végül csak sikerült visszaszereznia Schadlnek a kék villogót, ugyanis amikor a rendőrök elkapták a ferihegyi reptéren november 5-én, az autóján volt egy kék lámpa, amelyről azt mondta, mivel az autó egy egésszégüggyel foglalkozó cég tulajdona, engedélye van a használatára.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.

Kire ütött ez a gyerek?

Az 1907-ben született dráma eredetiben a The Playboy of the Western World címet viseli. A magyar fordításokhoz több címváltozat is született: Ungvári Tamás A nyugati világ bajnokának, Nádasdy Ádám A Nyugat hősének fordította, a Miskolci Nemzeti Színházban pedig Hamvai Kornél átültetésében A Nyugat császáraként játsszák.