Több mint 4 milliárd forintot költöttek 2019 óta kormánypárti hirdetők a Facebookon

  • narancs.hu
  • 2023. december 1.

Belpol

A Megafonos Deák Dániel költötte a legtöbbet, 254 milliót, többet mint Orbán Viktor.

Négy és fél év alatt 10 milliárd forintot költöttek a Facebookon a magyar hirdetők politikai jellegű tartalmak népszerűsítésére.

Ebből körülbelül 3 milliárdot a tavalyi választási kampányban fizettek kiderül kiTelex cikkéből.

A lap megjegyzi, a magyar politikai hirdetők költései kiemelkednek a közép-kelet-európai mezőnyből, még a nálunk négyszer népesebb Lengyelországot is több mint 1 milliárd forinttal előzik meg a magyar hirdetők.

A költések oldaltulajdonosokra lebontva a kormányoldal brutális fölénye rajzolódik ki.

A Megafon egymagában több mint 1,3 milliárd forintot költött, de a Fidesz is csak kicsivel marad el a milliárdos határtól. A különböző kormánybarát szereplők költései együtt pedig a 4 milliárd forintot is bőven meghaladják.

A politikusok listáját Márki-Zay Péter vezeti 229 millió forintos költéssel, Orbán Viktor (171 millió) és Karácsony Gergely (156 millió) előtt. Ezek az adatok viszont közel sem a teljes képet mutatják, mert a pártok, frakciók és önkormányzatok oldalai is szokták hirdetni a politikusok tartalmait.

A magyar politikai hirdetői térről sokat elárul, hogy ha csak a személyes Facebook-oldalakat nézzük, az elmúlt négy és fél évben Deák Dániel költötte a legtöbbet (254 millió).

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk