Több mint 4 milliárd forintot költöttek 2019 óta kormánypárti hirdetők a Facebookon

  • narancs.hu
  • 2023. december 1.

Belpol

A Megafonos Deák Dániel költötte a legtöbbet, 254 milliót, többet mint Orbán Viktor.

Négy és fél év alatt 10 milliárd forintot költöttek a Facebookon a magyar hirdetők politikai jellegű tartalmak népszerűsítésére.

Ebből körülbelül 3 milliárdot a tavalyi választási kampányban fizettek kiderül kiTelex cikkéből.

A lap megjegyzi, a magyar politikai hirdetők költései kiemelkednek a közép-kelet-európai mezőnyből, még a nálunk négyszer népesebb Lengyelországot is több mint 1 milliárd forinttal előzik meg a magyar hirdetők.

A költések oldaltulajdonosokra lebontva a kormányoldal brutális fölénye rajzolódik ki.

A Megafon egymagában több mint 1,3 milliárd forintot költött, de a Fidesz is csak kicsivel marad el a milliárdos határtól. A különböző kormánybarát szereplők költései együtt pedig a 4 milliárd forintot is bőven meghaladják.

A politikusok listáját Márki-Zay Péter vezeti 229 millió forintos költéssel, Orbán Viktor (171 millió) és Karácsony Gergely (156 millió) előtt. Ezek az adatok viszont közel sem a teljes képet mutatják, mert a pártok, frakciók és önkormányzatok oldalai is szokták hirdetni a politikusok tartalmait.

A magyar politikai hirdetői térről sokat elárul, hogy ha csak a személyes Facebook-oldalakat nézzük, az elmúlt négy és fél évben Deák Dániel költötte a legtöbbet (254 millió).

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk