Több mint 4 milliárd forintot költöttek 2019 óta kormánypárti hirdetők a Facebookon

  • narancs.hu
  • 2023. december 1.

Belpol

A Megafonos Deák Dániel költötte a legtöbbet, 254 milliót, többet mint Orbán Viktor.

Négy és fél év alatt 10 milliárd forintot költöttek a Facebookon a magyar hirdetők politikai jellegű tartalmak népszerűsítésére.

Ebből körülbelül 3 milliárdot a tavalyi választási kampányban fizettek kiderül kiTelex cikkéből.

A lap megjegyzi, a magyar politikai hirdetők költései kiemelkednek a közép-kelet-európai mezőnyből, még a nálunk négyszer népesebb Lengyelországot is több mint 1 milliárd forinttal előzik meg a magyar hirdetők.

A költések oldaltulajdonosokra lebontva a kormányoldal brutális fölénye rajzolódik ki.

A Megafon egymagában több mint 1,3 milliárd forintot költött, de a Fidesz is csak kicsivel marad el a milliárdos határtól. A különböző kormánybarát szereplők költései együtt pedig a 4 milliárd forintot is bőven meghaladják.

A politikusok listáját Márki-Zay Péter vezeti 229 millió forintos költéssel, Orbán Viktor (171 millió) és Karácsony Gergely (156 millió) előtt. Ezek az adatok viszont közel sem a teljes képet mutatják, mert a pártok, frakciók és önkormányzatok oldalai is szokták hirdetni a politikusok tartalmait.

A magyar politikai hirdetői térről sokat elárul, hogy ha csak a személyes Facebook-oldalakat nézzük, az elmúlt négy és fél évben Deák Dániel költötte a legtöbbet (254 millió).

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.