Négy és fél év alatt 10 milliárd forintot költöttek a Facebookon a magyar hirdetők politikai jellegű tartalmak népszerűsítésére.
Ebből körülbelül 3 milliárdot a tavalyi választási kampányban fizettek ki – derül ki a Telex cikkéből.
A lap megjegyzi, a magyar politikai hirdetők költései kiemelkednek a közép-kelet-európai mezőnyből, még a nálunk négyszer népesebb Lengyelországot is több mint 1 milliárd forinttal előzik meg a magyar hirdetők.
A költések oldaltulajdonosokra lebontva a kormányoldal brutális fölénye rajzolódik ki.
A Megafon egymagában több mint 1,3 milliárd forintot költött, de a Fidesz is csak kicsivel marad el a milliárdos határtól. A különböző kormánybarát szereplők költései együtt pedig a 4 milliárd forintot is bőven meghaladják.
A politikusok listáját Márki-Zay Péter vezeti 229 millió forintos költéssel, Orbán Viktor (171 millió) és Karácsony Gergely (156 millió) előtt. Ezek az adatok viszont közel sem a teljes képet mutatják, mert a pártok, frakciók és önkormányzatok oldalai is szokták hirdetni a politikusok tartalmait.
A magyar politikai hirdetői térről sokat elárul, hogy ha csak a személyes Facebook-oldalakat nézzük, az elmúlt négy és fél évben Deák Dániel költötte a legtöbbet (254 millió).