A BVOP szerint azért találnak egyre több illegálisan tartott mobilt a börtönökben, mert egyre hatékonyabb a felderítés

  • narancs.hu
  • 2017. december 12.

Bűn

Szerintük a csomagban és a beszélők alkalmával kerülnek be, úgy, hogy a csomagokat ellenőrzik, a beszélőkön pedig plexifal választja el egymástól a fogvatartottat és hozzátartozóját.

„Egyre több az illegálisan tartott mobiltelefon a magyarországi börtönökben, vagy csak egyre hatékonyabb a készülékek felderítése” – közölte a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága (BVOP). Hozzátették: míg tavaly 1495, addig idén már 1680 illegálisan tartott mobilt találtak a hazai börtönökben. A BVOP szerint a felderítés hatékonyságának növekedéséről van szó, írta a HVG.

Bogotyán Róbert, a BVOP biztonsági szolgálatának vezetője azt is elmondta, a büntetés-végrehajtás biztosít mobiltelefonokat a fogvatartottaknak, hogy kapcsolatot tudjanak tartani hozzátartozóikkal. Ezek olyan készülékek, amikről csak ők tudnak hívást kezdeményezni, és csak a meghatározott embereket (a kapcsolattartóikat) hívhatják fel.

A BVOP szerint a tiltott tárgyak, így a mobiltelefonok is leginkább a csomagokban vagy a látófogadások alkalmával kerülhetnek az intézetekbe. A legtöbb lefoglalt eszköz ma már mini-mobiltelefon, amit például öngyújtónak, pénzérmének álcázva, pezsgőtablettás dobozban, seprű cirokjában, szalámiban, cipő talpában próbálnak meg elrejteni az elítéltek.

Ez már csak azért is érdekes, mert a szabályok nemrég szigorodtak: a beszélőkön egy fejmagasságig érő plexifal választja el a fogvatartottat a hozzátartozótól, előtte-utána motozás van, a csomagokat tüzetesen ellenőrzik, a benne lévő élelmiszereket felbontják és kettévágják, januártól pedig egy törvénytervezet értelmében nem is lehet majd csomagban élelmiszert beküldeni a börtönökbe.

A fogvatartottak a bv-s telefonnal egyébként a kinti percdíjaknál jóval többért, 93 forint/percért beszélhetnek kapcsolattartóikkal.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.