Bevándorlókra lövöldözött egy fasiszta férfi Közép-Olaszországban

  • narancs.hu
  • 2018. február 3.

Bűn

A helyi sajtóhírek eddig hét sebesültről szólnak.

Egy férfi autójából tüzet nyitott az utcán a járókelőkre szombaton a közép-olaszországi Macerata városban, a lövöldözésben olasz sajtóhírek szerint hét afrikai bevándorló sebesülhetett meg, közülük egy szenvedett életveszélyes, hasi sérüléseket.

Helyi médiajelentések felvetik, hogy a támadásnak faji motivációja lehet; a lövöldöző szándékosan színes bőrű embereket vehetett célba. Az is alátámasztja mindezt, hogy a férfi egy szélsőséges tömörülés tagja, és a lövöldözés után saját maga ment a város egyik terére olasz zászlóval a hátán, ahol egy fasiszta karlendítés után azt kiabálta, hogy „Olaszország az olaszoké”, majd leült a földre. A kiérkező rendőrök innen vitték el.

Maceratában pár nappal ezelőtt egy 18 éves olasz lány feldarabolt holttestére bukkantak rá két bőröndben. A gyilkossággal összefüggésben egy nigériai származású bevándorlót vettek őrizetbe a hatóságok. A szombati lövöldözés szemtanúi a támadó autóját azon a környéken is látták, ahol a lány holttestét megtalálták.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.