A Fidesz mindent megmagyaráz: Trócsányit bosszúból nem akarják megválasztani uniós biztosnak

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 29.

Fekete Lyuk

A gonosz baloldal „internacionalista boszorkányüldözést” folytat ellene.

Az internacionalista, bevándorláspárti erők bosszúból nem akarják engedni, hogy Trócsányi László személyében olyan ember kerüljön az Európai Bizottságba, aki aktív szerepet játszott Magyarország határainak megvédésben - mondta Kovács Zoltán Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkára a Magyar Rádió Vasárnapi Újság című műsorában.

Trócsányi összeférhetetlenség miatt egyelőre úgy néz ki, nem lehet uniós biztos

A jogi szakbizottság nem támogatja, hogy kedden meghallgassák a magyar biztosjelöltet. Nem támogatja az Európai Parlament jogi szakbizottsága, hogy megtartsák Trócsányi László meghallgatását - írja az Eurológus. A magyar biztosjelöltet az eredeti tervek szerint kedd délután hallgatta volna meg az EP külügyi szakbizottsága, miután Ursula von der Leyen a bővítési és szomszédságpolitikai portfóliót ajánlotta fel neki.

Kovács Zoltán szerint az EP jogi bizottsága azzal a döntésével, hogy összeférhetetlenséget állapít meg Trócsányi biztosi pozíciójával kapcsolatban, az gyakorlatilag az európai jog lábbal tiprását jelenti. Érdekes értelmezés.

Az államtitkár továbbá teljesen nyilvánvalónak nevezte, hogy  "koncepciós eljárásban" hurcolták meg Trócsányit, vagyis szerinte nem az összeférhetetlenség a valódi oka annak, hogy a "baloldali bevándorláspárti többség" nekiment a fideszes jelöltnek az EP-ben.

Kovács megragadja az alkalmat és a magyar ellenzékről is ejt néhány szót: a magyarországi baloldalnak, szocialistáknak és liberálisoknak semmi sem volt drága, amikor a kormányt kellett támadni. Meglátása szerint „mondvacsinált okokkal” feljelentéseket tettek az új alaptörvény, a médiatörvény, a sarkalatos törvények és számos más gazdasági és társadalmi intézkedésekkel szemben.

"A migrációs válság 2015-ös kirobbanását követően ez csak rosszabb lett" - fogalmazott. Azt mondta, hogy a Demokratikus Koalíció eljárása a kommunista időket idézi és annak az internacionalizmusnak a folytatása, amely az '50-es, '60-as, '70-es és '80-as években oly sok kárt okozott Magyarországon. Kovács értékelése szerint ez egy olyan új típusú internacionalizmus, amely nem fogad el eltérő felfogást, nem csak egy kérdésben, nevesül a migráció kérdésében, hanem semmilyen más dologban sem.

Kovács az új internacionalizmus fogalma után nem áll le, még tudja tovább fokozni a helyzet leírását: ez nem más, mint internacionalista boszorkányüldözés!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.