Leszbikusba szeret Pacino

  • narancs.hu
  • 2014. szeptember 4.

Fekete Lyuk

Axler jó pár műpéniszt látott már, de hányat lát Al Pacino a Kiégés főszerepében? Vigyázat, explicit részletek!
false

Philip Roth nem a levegőbe beszélt, amikor azt mondta, Al Pacino vásárolta meg Kiégés (The Humbling – kritikánk itt) című, alig 100 oldalas regényének filmjogait. Ezt akkor mondta, amikor a Narancs is beszélgetett vele (interjúnk itt), s a szerző elégedettnek tűnt az árral és Pacinóval. A Kiégés egy kiégett színész, egy nagy amerikai színészfejedelem, bizonyos Simon Axler (természetesen Pacino játssza) utolsó nagy magánéleti alakításának története: Roth szuicid hőse családi barátai lányába, egy fiatal leszbikusba habarodik bele, s e belehabarodás ilyen és még ilyenebb – nagyon rothi – passzusokhoz vezet:

Volt egy kis nejlonzacskónyi szexjátéka, amit egyik hétvégén magával hozott, s amikor lefeküdni készültek, kiborította a lepedőre. Axler jó pár műpéniszt látott már, de olyan felcsatolható bőrhámot még soha, legföljebb képen, amely rögzíti a műpéniszt, s ezáltal egyik nő képes meghágni a másikat és beléhatolni.”

false

Nem tudjuk, hogy a magyar kiadás (fordította Nemes Anna) 69. oldalán található részlet – mely olvasásra buzdító segédeszköznek sem utolsó! –, bekerült-e Barry Levinson rendező filmjébe, a ma megjelent előzetes mindenesetre kevésbé drámai hangvételt ígér, mint ami Roth kisregényének sajátja. Íme, Al Pacino mint kiégett színészfejedelem és Greta Gerwig (interjúnk vele itt) mint a vágy titokzatos és leszbikus tárgya:

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.