Majka az új klipjében korrupt miniszterelnököt alakít, a TV2 gyorsan „olcsó rap ribancnak” nevezte

  • narancs.hu
  • 2025. január 19.

Fekete Lyuk

Alig két nap alatt másfél millióan látták a videót, a zenész ráadásul Trump megválasztásának sem örült.

Pénteken jelent meg Majka Csurran, cseppen című legújabb dala és a hozzá készült videóklip, amiben a rapper Bindzsisztán korrupt miniszterelnökét alakítja. A nyolc éve hatalmon lévő miniszterelnök a kisfilm története szerint éppen interjúra készül – hivatalba lépése óta mindössze második alkalommal –, csakhogy kezdés előtt egy szőke, fehér inges fiatal pincér igazságszérumot önt az italába, aminek hatására politikus élő adásba vallja be minden gaztettét.

„Lassan már 8 éve én vagyok az ország fasza! / Csak annyit kellett kiabálni: Ruszkik haza!”

– énekli Majka Pandur Pjetrö miniszterelnök szerepében. A dalban több hasonló utalás is elhangzik, amelyek alapján nehéz nem Orbán Viktor rendszerére asszociálni.

Alig két nap alatt több mint 1,5 millióan látták a videót, ami a magyar YouTube zenei ranglistájának élére ugrott. Minden bizonnyal a klip hatására vasárnap reggel a zenész egykori munkaadója, a TV2 egy névtelen véleménycikkben szállt bele Majdkába a Tények.hu oldalon.

„Annak, aki televíziós csatornák között ugrál, show műsorokból milliókat kaszál, és véleményét úgy alakítja, ahogy az neki éppen kedvező, valamelyest ront Dr. Phd Majoros Péter professzor és villanyszerelő megítélésén, hitelességén” – olvasható az „Eltévedtél, ez nem a Való Világ, Majka” című cikkben, ami elsősorban azt kifogásolja, hogy a zenész a Facebook-oldalán „amatőr politikai elemzőként odapörköl azoknak a buta amerikaiaknak, akik megtévedtek, és Donald Trumpra mertek szavazni a 2024-es elnökválasztáson

„Kis hazánk friss politológusa az elmúlt években 18-szor volt az Egyesült Államokban, ezért felkenve érzi magát ahhoz, hogy kinyilatkoztasson és megállapítsa: élete egyik legnagyobb csalódása volt Donald Trump megválasztása” – folytatja az ismeretlen szerző, hozzátéve: „Majesz papa azoknak az embereknek a véleményét tiporja a sárba, akiknek elegük lett abból a demokrata maszlagból, amit úton-útfélen olvasnak, látnak, hallanak.”

A cikk végén szóba kerül Azahriah is, aki korábban azt írta zenésztársáról, hogy „intelligenciája sose volt”. A Tények honlapján megjelnet írás szerint

„éppen csak azt nem mondta Azahriah, hogy Majka egy olcsó rap ribanc. Pedig mondhatta volna.”

„Ilyen ez a pop szakma. Ami inkább javallott a friss politológusnak, mert az elemzés láthatóan elég szánalmasan megy. Legfőképpen egy olyan ember tollából, aki a hitelességét már régóta eljátszotta” – zárul a szöveg. Majka legújabb klipje egyébként itt tekinthető meg:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.