Semmelweis országában „Moss kezet!” kampánnyal küzd a kormány a kórházi fertőzések ellen

  • narancs.hu
  • 2018. június 30.

Fekete Lyuk

Ejha!

„Moss kezet!” jelszóval indít kampányt a fertőzések megelőzésére az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) egészségügyi államtitkársága a Semmelweis-nap rendezvénysorozatához kapcsolódva.

Semmelweis országában ez mi, ha nem kisebb csoda szégyen a 21. században.

Az Emmi egészségügyért felelős államtitkársága az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében azt írja, hogy a július 1-jén kezdődő és a hónap közepéig tartó kampányban a kézmosás fontosságára hívják fel a figyelmet a kórházi és egészségügyi ellátással összefüggő fertőzések megelőzésére. Mint hangsúlyozzák, halaszthatatlan kérdés a kórházi fertőzések megelőzése annak ellenére, hogy Magyarországon az elmúlt években határozott javulást sikerült elérni ezen a területen, nemzetközi összehasonlításban is egyre jobb helyen szerepel az ország.

Ezt mondjuk nem annyira vette észre az ország lakossága.

Nagy Anikó egészségügyért felelős államtitkár hivatalba lépése óta a közlés szerint az egyik fontos céljának tekinti, hogy minden kórházban kiemelt betegbiztonsági kérdésként kezeljék a fertőzések megelőzését. Ennek jegyében hamarosan elkészül az országos módszertani, cselekvési és felügyeleti rendszer, amelynek kialakításában hazai szaktekintélyek vesznek részt.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.