Hiába verte a mellét Tarlós, a szervezők kiröhögik: még két évig tuti lesz Red Bull Cirkusz

  • narancs.hu
  • 2018. június 30.

Fekete Lyuk

Az a kérdés, ő hol lesz két év múlva.

Miután Tarlós István a Red Bull Air Race-t követően belengette, hogy még az is lehet, hogy hasonló formában nem rendezik meg többet Budapesten a futamot, mert lehet abban valami, hogy a fővárosiaknak a több hétig tartó közlekedési káoszon túl konkrétan még az életminősége is romlik a repülő bolhacirkusz miatt. Természetesen a főpolgármester hamar észbe kapott, nem úgy gondolta ám…

Miért nem viszik már a francba a főváros közepéről a Red Bull Repülő Bolhacirkuszát? Hármat találgathatsz!

1. Korrupció 2. Kisebbrendűségi komplexus 3. Besenyei Péter

Most  a szervezőcég egyik tulajdonosa a Világgazdaságnak adott interjújában helyre tesz egyet s mást.

A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt nyilatkozata szerint úgy készülnek, jövőre is lesz futam.

Gyulay elmondása szerint meglepetésként érte a szervezőket egy zökkenőmentes lebonyolítás másnapján a főpolgármesteri nyilatkozat, úgy hogy a magyar kormány 2020-ig kötelezte el magát a rendezvény mellett, míg a Forma–1 mellett 2026-ig.

A vezérigazgató szerint Budapestnek annyira nagyon megéri a Red Bull Air Race megrendezése, mivel ez rengeteg reklámot jelent a világban, hogy igazán balgaság lenne megszabadulni tőle. Gyulay számításai szerint tavaly 17 millióan látták világszerte a futamot, és ez reklámértéken 5 milliárd forintot ér.

Így már simán érthető, miért kapta meg 90 százalékos kedvezménnyel a fővárosi területhasználatot a futam szervezője.

Bár ember nem hallott még arról, hogy a repülőshow-t bárki tévéből nézte volna… Ennyit a hatalmas reklámértékről.

És bár lehet, hogy a Red Bull Air Race versenyzői szerint az Air Race budapesti futama olyan, mint a Forma–1-nek Monte-Carlo, ahol szintén egy belvárosi futamról van szó, ez még nem bizonyítja a parádé létjogosultságát, meg nem is annyira érdekel senkit a párhuzam azon kívül, hogy Gyulay e két cirkuszért felel.

Gyulay szerint a helyszínváltoztatás nem érné meg Budapestnek, mivel elveszítené a főváros a promóciós lehetőségeket: „Kirakhatjuk egy reptérre is, ott is érdekes lesz, de ez mire jó a rendező országnak?”

Halkan tesszük hozzá, a kormány 2018 és 2020 között évi legfeljebb 6 millió euróval támogatja a szervezést a költségvetésből.

(Világgazdaság)

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.