Mennek a keletnémetek

  • 2014. szeptember 13.

Felszab

Nézegessék a Magyar Televízió helyszíni riportját, az örömmámorban úszó és egymást hitetlenkedve ölelgető, szabad embereket.
false

 

Fotó: Urbán Tamás/Fortepan




A Páneurópai Piknik után megfogadtuk, hogy több idevágó poszt nem lesz, de a megrázó történetek és a fennmaradt drámai képek hatására megváltoztattuk korábbi döntésünket.

Magyarország utóbbi 25 éve amúgy sem bővelkedik nagy, európai léptékkel mérhető pillanatokban, és a 6500 keletnémet menekült elengedése (csak az első napon ennyien mentek át) a háttéralkukkal együtt az volt. Nézegessék a Magyar Televízió helyszíni riportját, az örömmámorban úszó és egymást hitetlenkedve ölelgető, szabad embereket, és Urbán Tamás újabb remek fotóit, aki Hegyeshalomnál már dél óta várta az átkelni szándékozókkal az esti határnyitást.

false

Fotó: Urbán Tamás/OSA Archívum



false

Fotó: Urbán Tamás/Fortepan

 

false

 

Fotó: Urbán Tamás/OSA Archívum



Úgy tűnik egyébként, mintha az MTV2-n egy teljesen más valóságot közvetítettek volna. A nézők szeptember 11-i telefonüzeneteinek átiratából mindenesetre az derül ki, hogy noha szóba kerülnek (a romániai) menekültek, őket aznap inkább a Béres cseppek okozta tömegpszichózis, a Bumm játék rejtelmei és Zoltán Erika videoklipje tartotta lázban.

false

 

Fotó: OSA Archívum

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.