"A feleségem sosem értette" - William Fichtner színész

  • - köves -
  • 2013. szeptember 24.

Film

Joker bombát dugott a szájába, a Sátán könyvelőjeként viszont ő tett be Nicolas Cage-nek - Hollywood legmenőbb karakterszínésze olykor főszerephez is jut, például a most induló Crossing Lines (Határtalanul) című sorozatban. Telefonon tettük fel kérdéseinket.

Magyar Narancs: Több sorozat is fűződik a nevéhez: 59 epizódot húzott le a Szökésben, tizenhármat a Törtetőkben, egyet Az elnök embereiben. Kérem, nevezze meg a kedvenc tévésorozatait! Sajátot nem ér mondani!

William Fichtner: Nem akarok kibújni a válasz alól, de meg kell vallanom, a sportcsatornákon, főleg azokon, amik autóversenyt sugároznak, szívesebben lógok, mint azokon, amik drámai kontentet tolnak. De jó, jöjjön a top 5! Nem sorrendben mondom őket, csak úgy, ahogy eszembe jutnak. Sopranos! Mindenképpen helye van a válogatásomban. Welcome Back, Kotter! Ez egy hetvenes évekbeli sitcom. Alig vártam, hogy beessek a tévé elé szombatonként. Megboldogult college-évek! Vinnie Barbarino volt a kedvencem (John Travolta korai sorozatszerepe - a szerk.). Meg a kukákban tanyázó macsekok - gyerekkorom kedvenc rajzfilmje volt a Top Cat (Turpi úrfi), rágtam is anyám fülét, könyörögtem, vegyen nekem saját kukát! Más ambícióm nem is igen volt az életben, mint hogy meglegyen a saját kukám, és abban táborozzak a kert végében. Aztán ott van a Showtime sorozata, a Tudorok, eddig négy, még eggyel jövök; legyen a My Three Sons - ősrégi sorozat, olyan régi, hogy már én is csak az ismétléseket kaptam el belőle (Fred McMurray egyedül neveli három fiúgyermekét - a szerk.)

false

MN: Mivel híres autófetisiszta, őszintén mondja meg, melyik a legvagányabb filmes autós üldözés!

WF: Csak valami eszelős hagyná említés nélkül Steve McQueent és a Bullitt című filmet. Az az üldözés San Francisco utcáin - verhetetlen! Csináltam egy filmet néhány éve, Drive Angry volt a címe, azért abban is oda voltak téve az üldözések. De ha egy kicsit elvonatkoztat, és csak a kocsikat nézi, akkor semmi kétség, a világ legeslegmenőbb filmje, aminek semmi sem jöhet a nyomába, de tényleg semmi, az az American Graffiti. Egy autóbolond ennél jobb filmet nem is kívánhat magának. Megnyugtató a tudat, hogy mindig velem van az egyik legszebb autóm, egy 1970-es Plymouth Roadrunner fényképe. A telefonomon őrzöm. A feleségem sosem értette, hogy miért egy autó, és miért nem az ő fotója van ott.

MN: Szokott versenyezni az utakon?

WF: Nézze, Kaliforniában élek, az autó-motor kultúra fellegvárában. Az élet itt olyan, mint egy nonstop autóspotting. A street-racing nem az én műfajom. Nem vagyok én ilyesmire rászorulva, amikor Kalifornia tele van jobbnál jobb pályákkal, ahol úgy léphetsz a gázra, hogy közben senki más testi épségét nem kell veszélyeztetned.

MN: A Crossing Line nemzetközi gárdájába hogy keveredett?

WF: Hívott a menedzserem, hogy figyelj, van itt egy tévésorozat, alkalomadtán vess már rá egy pillantást. Azt csak később említette, hogy ja, ha nem mondtam volna, a forgatás Csehországban lesz. Amikor legutóbb ránéztem a térképre, Csehország nem a kertem végében terült el, s autóval is több mint fél óra odajutni. Az egy dolog volt, hogy kiválóan megértettem magam a sorozat főnökével, de az igazán húzós tárgyalás a feleségemmel volt. Családi döntést kellett hozni, mert egyedül nem akartam menni, csak az asszonnyal.

Crossing Lines - Határtalanul


Az elején William Fichtner szemetet szed egy amszterdami vidámparkban, a végén Donald Sutherland galambokkal társalog egy párizsi téren, a két pont közötti dupla epizódban pedig megkerül egy sorozatgyilkos, s összeáll az EU legütőképesebb rendőri csapata. Orosz hússaláta nem szerepel a sorozatban, de van kemény, északír zsaru, berlini technikai szaki, bájos francia rendőrnő, maffia szakos olasz modell, fapofájú francia főnök, és persze itt a show sztárja is, a levitézlett New York-i zsarut alakító Fichtner, aki - szerepe szerint - annyira rossz bőrben van, hogy a szolgálati revolverjét sem képes összerakni. A galambokkal társalgó Sutherland kijön egy szobából, majd bemegy egy szobába, közben kettőt ráncol a homlokán, s már meg is van az engedély: mehet a határokon átívelő EU-s szupercsapat - ahogy Donald ki-be jár a kiskapukon, az az EU-szkeptikusok malmára hajtja a vizet. Hősünk azonban csak úgy simán szkeptikus, kísérti a múlt, nagyon kísérti, de várja a sok sorozatgyilkos Londonban, Rómában, Párizsban, Madridban. Ahogy nálunk az operaház eleje Párizs volt, a háta meg Róma (Spielberg Münchenében), úgy itt is mindent egy helyben, jelesül Prágában oldottak meg, igen ügyesen. A díszletezés mellett van még egy nagy truvája a most induló sorozatnak; alighanem a nyugati világ legjobb átmeneti kabátjait láthatjuk benne néhány igen pofás sállal egyetemben.

A Crossing Lines - Határtalanul szeptember 16-án indul az AXN-en.

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.