Film

A szerelem gyerekkel jön

  • 2016. július 16.

Film

Vannak filmek, amelyeknek csak az előzetesét érdemes megnézni. A figyelemfelkeltésnek szánt két percbe ugyanis kényelmesen belefér a másfél órás film összes fordulata, poénja, konfliktusa, nevetése, pojácás színészi manírja. Ez a szerencsétlen magyar címmel útra indított, könnyed francia romkom éppen ez a kategória. A valóban vígjátéki felütést (a főhőshöz beállít leendő unokája leendő nagymamája, miközben a középkorú nőcsábász saját fia létezésről sem tud) izzadmányosan kiagyalt kibontakozás követi, számos klisével és néhány szerény poénnal, továbbá azzal a már a legelső másodpercben pontosan megválaszolható kérdéssel, hogy vajon egymásba szeret-e végül a lánya boldogsága érdekében felettébb rámenős nagyi és a (nagy)apai szereptől kezdetben mindenáron szabadulni igyekvő tata. Az esetlenül kivitelezett pelenkázások mellékhatásaként a kiskorú lányának szintén kiskorú szerelmét végül csak becserkésző nászasszony és a (nagy)szülői örömökre lassan ráérző nász közt bimbózó kapcsolat szárba szökkentése az inkább az esti kártyapartin merengeni látszó Patrick Bruelre és a sótlan jelenlétét egy fekete keretes szemüveggel izgalmasabbá tenni próbáló Isabelle Carréra hárul.

Van üzenet is: az egész életet megváltoztató, szenvedélyes csóknál a kamera felemelkedik, s hát nem egy vidáman játszadozó lurkókkal teli játszótér közepén, gyermekzsivajtól övezve talál egymásra végleg a pár? Amely középkorú ugyan, de még nagyon is termékeny. Értik, ugye? Van ám egy extra poén is a végén. Csak nem árulom el.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.