Film

A szerelem gyerekkel jön

  • 2016. július 16.

Film

Vannak filmek, amelyeknek csak az előzetesét érdemes megnézni. A figyelemfelkeltésnek szánt két percbe ugyanis kényelmesen belefér a másfél órás film összes fordulata, poénja, konfliktusa, nevetése, pojácás színészi manírja. Ez a szerencsétlen magyar címmel útra indított, könnyed francia romkom éppen ez a kategória. A valóban vígjátéki felütést (a főhőshöz beállít leendő unokája leendő nagymamája, miközben a középkorú nőcsábász saját fia létezésről sem tud) izzadmányosan kiagyalt kibontakozás követi, számos klisével és néhány szerény poénnal, továbbá azzal a már a legelső másodpercben pontosan megválaszolható kérdéssel, hogy vajon egymásba szeret-e végül a lánya boldogsága érdekében felettébb rámenős nagyi és a (nagy)apai szereptől kezdetben mindenáron szabadulni igyekvő tata. Az esetlenül kivitelezett pelenkázások mellékhatásaként a kiskorú lányának szintén kiskorú szerelmét végül csak becserkésző nászasszony és a (nagy)szülői örömökre lassan ráérző nász közt bimbózó kapcsolat szárba szökkentése az inkább az esti kártyapartin merengeni látszó Patrick Bruelre és a sótlan jelenlétét egy fekete keretes szemüveggel izgalmasabbá tenni próbáló Isabelle Carréra hárul.

Van üzenet is: az egész életet megváltoztató, szenvedélyes csóknál a kamera felemelkedik, s hát nem egy vidáman játszadozó lurkókkal teli játszótér közepén, gyermekzsivajtól övezve talál egymásra végleg a pár? Amely középkorú ugyan, de még nagyon is termékeny. Értik, ugye? Van ám egy extra poén is a végén. Csak nem árulom el.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.