Film

A szerelem gyerekkel jön

  • 2016. július 16.

Film

Vannak filmek, amelyeknek csak az előzetesét érdemes megnézni. A figyelemfelkeltésnek szánt két percbe ugyanis kényelmesen belefér a másfél órás film összes fordulata, poénja, konfliktusa, nevetése, pojácás színészi manírja. Ez a szerencsétlen magyar címmel útra indított, könnyed francia romkom éppen ez a kategória. A valóban vígjátéki felütést (a főhőshöz beállít leendő unokája leendő nagymamája, miközben a középkorú nőcsábász saját fia létezésről sem tud) izzadmányosan kiagyalt kibontakozás követi, számos klisével és néhány szerény poénnal, továbbá azzal a már a legelső másodpercben pontosan megválaszolható kérdéssel, hogy vajon egymásba szeret-e végül a lánya boldogsága érdekében felettébb rámenős nagyi és a (nagy)apai szereptől kezdetben mindenáron szabadulni igyekvő tata. Az esetlenül kivitelezett pelenkázások mellékhatásaként a kiskorú lányának szintén kiskorú szerelmét végül csak becserkésző nászasszony és a (nagy)szülői örömökre lassan ráérző nász közt bimbózó kapcsolat szárba szökkentése az inkább az esti kártyapartin merengeni látszó Patrick Bruelre és a sótlan jelenlétét egy fekete keretes szemüveggel izgalmasabbá tenni próbáló Isabelle Carréra hárul.

Van üzenet is: az egész életet megváltoztató, szenvedélyes csóknál a kamera felemelkedik, s hát nem egy vidáman játszadozó lurkókkal teli játszótér közepén, gyermekzsivajtól övezve talál egymásra végleg a pár? Amely középkorú ugyan, de még nagyon is termékeny. Értik, ugye? Van ám egy extra poén is a végén. Csak nem árulom el.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.