Film

A zátony

  • 2016. szeptember 18.

Film

A gyanútlan amerikai lány egy csak a helybéliek ismerte, csodaszép mexikói öbölben egyedül szeretne hullámlovagolni. Utoljára anyukája hasában járt itt; mama meghalt, lánya valamiért neheztel, rá is, családja többi tagjára is; nem értik meg őt nyilván; bizonyít, valamit bizonyít azzal, hogy eljött ide. Mikor alulról fényképezik a békésen kalimpáló lábakat, nyomasztó hanghatások kíséretében, már tudjuk, hogy nem lesz itt önfeledt sportolás. És tényleg: bálnadögöt sodor a víz, a vérre cápa jő, a leányzó menekül, bálnadögről zátonyra, zátonyról bójára. És nincs menekvés. Vagy mégis?

Mint minden hasonló filmben, a főhősnek itt is önmagát kell valójában legyőznie, a saját kishitűségét. Csak a módozaton kellett volna még picit agyalni. Spielberg azonnal beugrik, de éppen nem a komplett (mikro)társadalomrajzzal, jellemekkel operáló Cápa, hanem a minden viszonyítási pontot elvető Párbaj, amelyben az irracionális Fenyegetéssel kell szembefordulni. Ám míg ott a Fenyegetés irracionális, itt a szembefordulás. Az inkább vicces, hogy a hősnő jelzőpisztollyal próbálja felgyújtani a halat az öböl közepén. Afelől is vannak kétségeim, hogy egy cápa minden körülmények között nekiáll-e acélbóját, vasrácsot harapdálni, s hogy ebbéli elszántságra lehet-e sikeres ellentámadást bazírozni. Vagy filmet.

A zsigeri ijesztgetésre ugyan mindig van fizetőképes kereslet, mégsem lehet az időnként mentési szándékkal közelítő, ám sajnálatosan kettéharapott delikvensektől elvörösödő zavaros bugyborékolást másfél óráig bámulni, miközben a cápa tizedmásodpercekig tűnik fel.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.