Film

Arthur Newman világa

Film

Van az a bájos toposz, amikor a merev, unalmas férfiember szembetalálkozik a vad, öntörvényű lánynyal, akinek deviáns, ám izgalmas életmódja felforgatja az ő kis posványos világát - Colin Firthnek nagy tapasztalata van az ilyen halvérű figurák megformálásában.

Dante Ariola filmje ott kezdődik, ahol a többi véget ér: a szürke FedEx-alkalmazott rádöbben, hogy csőd az élete, ezért másik személyazonosságot vásárol, hogy új életet kezdhessen profi golfozóként Indianában. Ha más nem is, de a film expozíciója mesteri: csak fragmentumokat kapunk a férfi elrontott életéből, amelyeket nem tudunk összeilleszteni, a cselekmény kibomlásával viszont minden apró mozzanat értelmet nyer. Elvált, a fia gyűlöli, a "szeretőjével" is hidegen bánik. Aztán egy nap friss cabrio Mercedesében elrobog az új élet felé. Viszonylag hamar bele is botlik egy balhés és kissé pszichotikus lányba (Emily Blunt egy csipetnyi tetovált lányt is behoz). Jön a szokásos road movie-narratíva, a kicsit elégikus, szürkére szűrőzött, szigorúan a mid-cult keretein belül maradó drámázgatás, nagyon nagy meglepetés senkit sem fog érni. Ami viszont izgalmas, az a Blunt és Firth között a vonzás és taszítás. Beszökdösnek idegenek házába szeretkezni, de sosem adják át saját énjüket, mindig egy másik pár szerepébe bújnak. A kamera is gyakran intim közelségbe furakszik hozzájuk, láthatóvá válik a bőrük textúrája. A vége azért nem sok meglepetést tartogat: mindenki tanul valamit és szembenéz önmagával, de a két főszereplő kémiája mégis az átlag fölé emeli a filmet.

Forgalmazza a JIL Kft.

Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.