Megérkezett Wes Anderson legújabb őrülete

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 22.

Film

Ezúttal a kutyák, a szeméthegyek és Japán van a középpontban.

Kijött Wes Anderson legújabb animációs filmjének első előzetese. Az Isle of Dogs (Kutyák szigete) egy disztópia, Japánban játszódik, ahol a kutyákat egy szemétből készült és szeméttel teli szigetre száműzik. A néhány kutya számára akár még idillinek is gondolt helyszínen azonban hamarosan megtörik a nyugalom, egy fiú érkezése ugyanis küldetést ad nekik: meg kell találniuk a srác elveszett kiskedvencét.

A Holdfény Királyság és a Grand Budapest Hotel rendezője (vele készült interjúnkat itt olvashatják) legújabb produkciójával már sokadik stop-motion animációját készítette el: először 2004-ben, az Édes vízi életben alkalmazta ezt a technikát, bár az élőszereplős film volt, a tengeri lények garmadáját ilyen módon varázsolták a filmvászonra. 2009-es A Fantasztikus Róka úr című alkotása már egy az egyben stop-motion animációval készült.

Az Isle of Dogs-ban olyan hangok tűnnek fel, mint Scarlett Johansson, Edward Norton, Bill Murray, Jeff Goldblum, Frances McDormand, Harvey Keitel, Tilda Swinton vagy Yoko Ono. A rendező elmondta, mostani munkáját Akira Kurosawa filmjei inspirálták. Hogy nálunk mikor lesz látható a film, azt egyelőre nem tudni, Amerikában jövő márciusban mutatják be. Addig is nézegesse zseniális előzetesét.

(Guardian)

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.