Simicska a minyonokról: „Nem szabad tizenkettőnél többet vennem”

  • 2017. június 30.

Gasztro

„Azért, mert unom a pofátlanságát.” Oligarchák aranyköpései, sokadik rész.

Az aktuális főoligarcha tévéje mikrofonvégre kapta a „Fidesz kormányzása alatt meggazdagodott” exoligarchát, miközben az minyonért ment, takaros kosárral kezében.

A dolognak nem lett annyira meglepő vége, Simicska mészároslőrinci motyogó hallgatásba burkolózott, legalábbis egy darabig, de miután kijött a cukiból és még mindig ott találta a riportert, felkapta a vizet, még finoman meg is lökte a riportert.

Az ilyen zuckerbergi volumenű és keresztapai tömörséggel fogalmazó koponyákra mégis mindig oda kell figyelni, úgyhogy rögzítsük itt Simicska aranyköpéseit.

„Nem válaszolok semmire. Semmire nem válaszolok. Mert nincs kedvem, meg meleg van.”

„Kell vennem minyont, kell vennem csokis süteményt, és valami krémeset. De nem szabad tizenkettőnél többet vennem.”

„Nem nézek híreket általában.”

„Állatokat tenyésztek, mezőgazdasággal foglalkozom, ez kitölti az időm nagy részét.”

„Ne hozzanak ki a béketűrésemből, szálljon le rólam.”

„Azért, mert unom a pofátlanságát, na, húzzon innen.”

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.