kertész lesek

Ínyenckert

  • kertész lesek
  • 2017. július 1.

Gasztro

Míg Óbudával kapcsolatban a kisvendéglőzés vagy a panelozás megszokott, az iparvidék lassan feledésbe merül. Még az 1970-es években is hosszan sorolhattuk volna az üzemeket, amelyek meghatározták a kerület arculatát, ma alig akad említésre méltó. De a Bécsi és a Vörösvári út kereszteződését megelőző leglátványosabb objektumra, a villamos-kocsiszínre sem emlékeznek már sokan. Több mint húsz éve zárták be, le is bontották – azért két vakvágány még ott van, azokon tartalék járművek szoktak álldogálni hosszan –, de a környéken évtizedek alatt sem történt komolyabb rendezés. Az új építésű lakóháztól a festékdiszkontig, az autószalontól a bankfiókig mindenféle vállalkozások vertek itt tanyát, teljesen figyelmen kívül hagyva a hely adottságait és lehetőségeit. E zavaros miliőben egy „tipikus” óbudai kisvendéglő még nagyobb zavart okoz, mivel inkább kifőzde vagy büfé illene ide. A már nevében is nagyot vállaló Ínyenckert azonban dacolni látszik az elemekkel. „Óbuda szívében várjuk a modern trendekkel kiegészített századfordulós magyar konyha felfedezőit” – írják honlapjukon, ám úgy látszik, hogy szombat kora délután nem nagyon indulnak az expedíciók. Rajtunk kívül csak az egyik asztalnál ülnek a külvilágot teljesen feledtető kerthelyiségben, ennek ellenére a felszolgálás egyáltalán nem kedvetlen. A batyus palacsinta (950 Ft) csupán abban különbözik a hortobágyi rokontól, hogy a csirkét nagyon lehet érezni benne. Szépen is tálalják. A füstölt húsos bableves (960 Ft) masszív, de nem súlyos. A bab se nem puha, se nem kemény, a hús nemcsak sok, de hibátlan is. A roppanós bundába (valószínűleg kukoricapehelybe) csomagolt csirkemell (1950 Ft) is simán átmegy a vizsgán, ahogy a mellé adott mazsolás rizs is. Amilyen gazdag és friss a Caesar-saláta (1950 Ft), annyira semmilyen az uborkasaláta (590 Ft), ami váratlan meglepetés. A mascarponés lime-tortát (850 Ft) kizárólag azoknak ajánljuk, akiket csak a tömény édességekkel lehet boldoggá tenni.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.