étel, kihordó

Vasmacska – Hekk & Go

  • ételhordó
  • 2020. november 26.

Gasztro

A főváros egyik legkellemesebb terasza távol esik mindentől, ami felkapottnak mondható. Az egység a budafoki Duna-parton áll, ám ha levesszük szemünket a folyóról, a kerítésen túl Sztalkert idéző környezet dereng fel. Ennek alapján a Vasmacska lehetne olyan is, mint egy szocreál üzemi étkezde udvara, ahol táncmulatságot tartanak alkalmanként, de nem olyan. „Ha körös-körül a múlt árnyéka kísért, akkor ez a pár száz négyzetméter a jövő” – írtuk róla 2015-ös felfedezésünk idején, bár hozzátettük: nagyon reméljük, hogy minél később alakul ki e tájon is olyan népszórakoztató tömegnyomortelep, mint a Római-parton. Nagyjából öt évre lőttük be a viszonylagos nyugalmat, nagyobbat nem is tévedhettünk volna.

Így hát különösen kellemes meglepetés, hogy a Vasmacska annak ellenére sem dobta be a törülközőt, hogy a világ végén van. Átálltak az ételhordásra, ami megmutatkozik abban is, hogy Hekk & Go néven fut a robogó (rendeléskor: hekkngo.hu), hadd tudja meg a világ, hogy a járvány ideje alatt sincsenek a halak a víz alá nyomva.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.