A Red Bull 13 millió forintot, mi pedig 1,4 milliárd forintot fizettünk a budapesti Red Bull Air Race-ért

  • narancs.hu
  • 2018. július 19.

Gazdaság

Mi ez, ha nem az év biznisze.

Azon kívül, hogy napokig borzolta a fővárosiak kedélyét a nagy zajjal és a belvárosban teljes közlekedési káosszal járó Red Bull Air Race, majd kiderült, hogy a névadó szponzor 90 százalékos kedvezménnyel, szóval kb. 100 Ft/négyzetméter áron kapott területhasználati engedélyt, most egészen elképesztő számok kerültek nyilvánosságra.

A G7 portál által publikált beszámoló alapján a magyar állam – egészen pontosan az állami tulajdonú Hungaroring Zrt. – 4,4 millió eurót, vagyis 1,4 milliárd forintot fizetett az osztrák energiaital-gyártónak, hogy megrendezze a Red Bull Air Race budapesti futamát idén.

Ami külön érdekesség, hogy az állam sehol máshol nem támogatja ezeket a rendezvényeket. Míg itthon hatmillió eurót tapsolhatnak el erre. Mindezt közbeszerzés, költség-haszon elemzés vagy bármilyen számszerűsíthető eredmény felmutatása nélkül.

Ráadásul a szervezők által gyakran hivatkozott 13 milliárd forintos adóhaszon elmélete is megdőlni látszik, a bevételek inkább tűnnek elhanyagolhatónak, országreklámként pedig értelmezhetetlennek. Az is érdekes tény, hogy igazán fontos városokba nem jut el a Red Bull Air Race, inkább a némi figyelemre hajtó kisebb városok adnak otthont a rendezvényeknek, és Budapesten kívül minden más helyszínen belépőt szednek. Úgy tűnik, a magyar államnak minden pénzt megér saját felhőtlen szórakozása.

Miért nem viszik már a francba a főváros közepéről a Red Bull repülő bolhacirkuszát? Hármat találgathatsz!

1. Korrupció 2. Kisebbrendűségi komplexus 3. Besenyei Péter Csodálatos dolog a Red Bull Air Race, az biztos. Itt rendezik a UNESCO világörökség áldásaitól többszörösen megtisztelt belváros szívében. Teljesen nyilvánvalóan totál környezetszennyező a buli, bizonyítottan halláskárosodást okoz, s legalább egy hónapig (három hét előtte, egy utána, s akkor még nagyon finomak vagyunk) teljes közlekedési káoszt okoz, legtöbbször útlezárások és parkolási tilalmak formájában.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.