A brit polgári repülésügyi hatóság adatai alapján készített, hétfőn ismertetett felmérés szerint a Wizz Air légitársaság járatai indultak a leghosszabb késésekkel tavaly Nagy-Britanniából. A törölt járatok nem szerepelnek a felmérésben.
A BBC által ismertetett adatok alapján az összes indulásra kiszámolt átlagos késés 23 perc volt. A Wizz Air Nagy-Britanniából induló járatainak átlagos késése ennek a kétszerese, 46 perc és 6 másodperc volt tavaly.
A késési lista második helyén a Tui utazási konglomerátum légitársasága áll 40 perc 18 másodperccel, utána a Qatar Airways (31 perc 48 másodperc), a Turkish Airlines (29 perc 30 másodperc) és az ugyancsak törökországi központú Pegasus Airlines (27 perc 18 másodperc) következik.
A Wizz Air a londoni Luton és Gatwick, valamint Birmingham, Edinburgh, Aberdeen, Liverpool és Bristol repülőtereiről közlekedtet nemzetközi járatokat.
Paul Smith, a CAA fogyasztói kapcsolatokért felelős igazgatója a BBC-nek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a hatóság „már felvetette a Wizz Airrel kapcsolatos aggályait” és szorosan együttműködik a légitársasággal az eredmények javítása végett.
A Wizz Air az MTI-nek hétfőn küldött közleményében azt írta, mindent megtesznek azért, hogy az utasokat időben juttassák el kiválasztott úti céljaikra, tavaly azonban számos kihívás - főként a földi kiszolgáló személyzet és a légiirányítás területén tapasztalható munkaerőhiányból fakadóan - érte a teljes nemzetközi iparágat, melyek következtében a légitársaság 2022-ben sajnos kevésbé volt pontos.
Azt ígérik, folyamatosan felülvizsgálják és javítják munkafolyamataikat, és idén már jelentős, 40%-os javulás tapasztalható a járatok pontos üzemeltetésében.
A Wizz Air a napokban azzal került be a hírekbe, hogy nem tudta hazaszállítani utasait Madeiráról. Végül napokkal később mentesítő járatot küldött értük.